[Bantning] Visa din vikt

[Bantning] Visa din vikt
Började nyligen med cykling för att just gå ner i vikt. Är en och 178 cm och väger 88 kilo. Min primära idrott är shooto där det kan vara jobbigt med mostånd som är mycket längre och därför får bättre räckvidd. Har problem med benhinneinflamation då jag springer, så jag hoppades istället kunna cykla för att tappa några kilo. Har på två veckor gått ner ca 2 kilo genom att bara äta skräp en dag i veckan ( och då blir det mycket), och resten av veckan äta normal vettig mat.

[Bantning] Visa din vikt
Är 186cm lång och väger 95kg, var nere på 90kg i våras, skall försöka att komma ner till 87kg när semestern över och all annan träning kommer igång.

[Bantning] Visa din vikt
187 cm. 90 kilo, only flesh and bone, hö hö. Brukar gå upp fem kilo under höst, vinter. Har minskat på långa träningspass i år och satsat på kvalité i stället vilket resulterat i att jag ej gått ner
till matchvikt. Flåset är bättre men man ser ut som fan i sina tajta kläder.

[Bantning] Visa din vikt
Är 185 cm och väger oftast runt 88 kg.
Har tränat lite mer regelbundet de senaste tre åren. Har inte bantat utan bara tränat, har nu märkt att jag nu har kunnat dra in livremen tre hål så något har hänt även med figuren fast det är samma matchvikt.

Nu har det slutat regnat så då loggar jag ut och tar en söndagstur

/Btw

[Bantning] Visa din vikt
170/70 låg på 65 i våras och fettade upp mig till 72 på semestern. Nu ska jag ner till 65-67 igen. Mindre vin och mer cykling.
/J

[Bantning] Visa din vikt
182 cm.

Före Åre: 95,0
Efter Åre: 94,4

Att rulla nedför berg, trycka i sig mat och gulpa öl funkar inte för att gå ned i vikt. Men jag tror faktiskt magen är något mindre nu så kanske har kroppen omfördelat sig lite ändå. ;)

[Bantning] Visa din vikt
Jag kanske också skulle.

67 kg på 175 centimeter.

Hade legat på 70 länge innan jag insåg att det var rät lamt av mig eftersom jag skulle kunna väga några kilo mindre och så tog jag tag i det. Tänkte ner kanske 2 kilo till.

[Bantning] Visa din vikt
ja i påskas var det ju fett bra men nu känns det mera fett... :( men va fan det fixar sig med jobbstart. Och en massa jävlaranamma. Orkar inte köpa hårdare fjäder till dhx:en...

min "fetto kom ut ur vassruggen 08" tråd gav ju inte så mycket hjälp men jag är positiv till att köra ett race i höst. Eriksdalsbadet och konditionsmaskinerna blandat med löpning gäller för min del. Och så lite simmning då. sällskap skulle uppskattas.

[Bantning] Visa din vikt
Mästare
Fredrik Keissiakof intervjuvades i sportradion på söndagseftermiddagen och berättade att han är 175 cm lång och väger för tillfället 62 kilo.
–Men jag ska försöka gå ned ett par kilo för att toppa inför OS.

[Bantning] Visa din vikt
Först knappa veckan har gått bra, -2,8 kg! :-)
Men jag vet att det är under 80kg som det svåra börjar...
Fast jag tror faktiskt att den här offentliga viktrapporteringen gör det lättare att hålla karaktären!

Progress:
2008-08-01: 84,4kg
2008-08-07: 81,6kg

Målvikt: 74,9kg

080807.JPG ht=411

[Bantning] Visa din vikt
hah, fyfasen. jag skulle inte ha något emot några extra kilon. ligger mellan 55-60, tror vågen aldrig visat över 60 även när jag tränade som mest. på 183cm dårå. lite lägre förbränning hade varit fint :)

[Bantning] Visa din vikt
Låg runt 80-82 kg i flera år men i höstas hände något och jag hamnade på 86-87 och har stannat där. Inbillar mig att det genast känns när det går uppför. Kämpar nu med att ta mig ner till dryga 80 igen. Är 188.

Senast redigerad av en moderator:
[Bantning] Visa din vikt
pepparochsalt skrev:
-------------------------------------------------------
> Smiley> Man behöver inte vara super petite för
> att dra ifrån i backarna. Med lite schysst teknik
> och bra benmuskler så knäcker man rätt så
> många.

Beror ju på hur långa backarna är.

[Bantning] Visa din vikt
JT skrev:
> pepparochsalt skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Smiley> Man behöver inte vara super petite
> för
> > att dra ifrån i backarna. Med lite schysst
> teknik
> > och bra benmuskler så knäcker man rätt så
> > många.
>
> Beror ju på hur långa backarna är.

Exakt!!! Tjejen jag nämner är både teknisk och stark. Starkare än mig, (Vem är inte det?) men vikten blev hennes "fall" i backarna. Gick bara inte att hålla farten uppe med den vikten på cykeln.

[Bantning] Visa din vikt
pepparochsalt skrev:
> JT> Jag omformulerar, i de flesta backar i Sverige
> behöver man inte vara super petite.

Nä, men det skadar knappast.

[Bantning] Visa din vikt
bigmollo skrev:
> Vägde mig imorse. 68 kg. Har tappat 4 kilo sen
> jag kom hem från Gotland för några veckor sen.
> 3 kilo till sen är jag nöjd.

Bara att skippa vinet helt, då? ;o)

[Bantning] Visa din vikt
smiley skrev:
> bigmollo skrev:
> -----
> > Vägde mig imorse. 68 kg. Har tappat 4 kilo sen
> > jag kom hem från Gotland för några veckor
> sen.
> > 3 kilo till sen är jag nöjd.
>
> Bara att skippa vinet helt, då? ;o)

Japp. Har gjort det i 3 dar nu. Funkar prima. :)

[Bantning] Visa din vikt
bigmollo skrev:
> smiley skrev:
> -----
> > bigmollo skrev:
> >
>
> > -----
> > > Vägde mig imorse. 68 kg. Har tappat 4 kilo
> sen
> > > jag kom hem från Gotland för några veckor
> > sen.
> > > 3 kilo till sen är jag nöjd.
> >
> > Bara att skippa vinet helt, då? ;o)
>
>
> Japp. Har gjort det i 3 dar nu. Funkar prima. :)

Vad härlig du är, Mollo.! Usch, nu blir du väl ännu vassare på cykleln, också. Får ju lite prestationsångest vid tanken.

[Bantning] Visa din vikt
Skogling skrev:
> Ha ha ! Johan skippa vinet ?! Det är som om jag
> skulle försöka sluta skita ! =D

Mirakel har skett förr.

[Bantning] Visa din vikt
189/99. Har tappat ett par kilo senaste månaderna, så det känns som en bra start. Primära målet är 90. Vill bli bättre löpare än idag och kunna köra en Ironman om två år.

Kan man gå ner ett halvt kilo i veckan? Isåfall är jag precis under 90 till årsskiftet.

[Bantning] Visa din vikt
Kupa skrev:

> Kan man gå ner ett halvt kilo i veckan? Isåfall
> är jag precis under 90 till årsskiftet.

Det går jättebra. Men då får man pressa en del. Räkna med att det tar emot på slutet.

[Bantning] Visa din vikt
Tricket med att gå ned i vikt är att antingen ändra kroppens massa eller ändra tyngdaccelerationen där man befinner sig. Alternativt förflytta sig till en position med lägre tyngdacceleration.

Tricket med att gå upp i vikt är att bli gravid. Det är förövrigt från ordet "gravid" som order "gravitation" kommer ifrån. Newton var ju förövrigt den förste som genom praktiska tester och försök kunde påvisa graviditeten.

[Bantning] Visa din vikt
Jag är 180 väger nu 76kg
För 4 månader sedan vägde jag 80. Anledningen till att jag tappat vikt är att jag flyttat ut i förorten och cykelpendlar till jobbet numera (16km enkel väg) och att jag tittar mindre på TV. Har alltså inte gjort något "aktivt" för att banta men tappat vikt ändå! 74kg är nog min idealvikt, spinkig som jag är...
Tidigare har jag bara gått ned i vikt i samband med att jag haft hjärtesorg.

Mina tips är alltså dessa: Deppa ihop eller flytta ut i förorten. Bäst är kanske att göra båda grejjerna samtidigt (har inte testat det själv än...)

[Bantning] Visa din vikt
bigmollo skrev:
> smiley skrev:
> > Bara att skippa vinet helt, då? ;o)
>
>
> Japp. Har gjort det i 3 dar nu.

Lol! =)

[Bantning] Visa din vikt
Är 185cm, pendlar mellan 78,5 och 81,5kg. Bantning är inget för mig. Satsa mer på output än att begränsa din input. Livet är för kort för sånt.

[Bantning] Visa din vikt
Jag cyklade lite med en kompis, lika lång som jag men +25 kg mot mig, dock vältränad. På platten var han hyfsat snabb, uppför var det skrattretande, vikten gör vansinnig skillnad uppför.

Kolla bara på de stora pojkarna i TdF till exempel, helt värdelösa uppför, och man inte säga att de saknar puff i benen. helt enkelt så att är tung får du betala uppför, men du är starkare på platten och i tempolopp till exempel.

[Bantning] Visa din vikt
Stervelo skrev:
> Jag cyklade lite med en kompis, lika lång som jag
> men +25 kg mot mig, dock vältränad. På platten
> var han hyfsat snabb, uppför var det
> skrattretande, vikten gör vansinnig skillnad
> uppför.
>
> Kolla bara på de stora pojkarna i TdF till
> exempel, helt värdelösa uppför, och man inte
> säga att de saknar puff i benen. helt enkelt så
> att är tung får du betala uppför, men du är
> starkare på platten och i tempolopp till exempel.

Pust! Tack, för att du bekräftar det jag skrev. Tänkte ta cyklisterna TdF som exempel i morse, men ångrade mig då jag var säker på att någon skulle hävda det motsatta illa kvickt.

[Bantning] Visa din vikt
JT skrev:

> Newton var ju förövrigt den förste som genom praktiska tester
> och försök kunde påvisa graviditeten.

Det var nog rätt många innan Newton som gjort det praktiska som påvisat graviditet...

Tillbaka
Topp