Banvallen Hörby - Kristianstad

Det är lite olika men oftast är det Allaskamed-tempo eller sk Easyride. Jag hade nog tänkt mig mystempo...

E: PS Det är klart att du ska med! Ypperligt tillfälle att träffa andra cyklister nu när du är ny.

Senast ändrad:
I egenskap av Kristianstadsbo känner jag att jag borde deltaga på detta, dock förhåller det sig så att klubben har sin årliga Triathlontävling i Karlshamn, så jag ska försöka göra nytta där istället.

Jag önskar alla deltagande en angenäm tur.

JohanSkane sa:
I egenskap av Kristianstadsbo känner jag att jag borde deltaga på detta, dock förhåller det sig så att klubben har sin årliga Triathlontävling i Karlshamn, så jag ska försöka göra nytta där istället.

Jag önskar alla deltagande en angenäm tur.

Du får skicka en ställföreträdare.

Jag har ju bara ett långt stenkast till stationen & tänkte jag skulle va med men det krockar tyvärr med SM i Field Target (skytte) i Forshaga, måste ju givetvis försvara vårt guld i lagtävlan så det sket sig :(

Senast ändrad:
Jenny W sa:
droidekas sa:
Nejdå, vi är minst två.

Happ. det blir du och jag, droidekas. Jag tar med bullar om du tar med kaffe.

Jag menade att jag och sambon är minst två. Förhoppningsvis får vi med oss en till så då blir vi sammanlagt fyra.
Sambon slängde även ut en blänkare på en Facebook-grupp som heter Kristianstads Sociala Cyklister och där fanns väl ett visst intresse också.

droidekas sa:
Jenny W sa:
droidekas sa:
Nejdå, vi är minst två.

Happ. det blir du och jag, droidekas. Jag tar med bullar om du tar med kaffe.

Jag menade att jag och sambon är minst två. Förhoppningsvis får vi med oss en till så då blir vi sammanlagt fyra.
Sambon slängde även ut en blänkare på en Facebook-grupp som heter Kristianstads Sociala Cyklister och där fanns väl ett visst intresse också.

:D

Har lagt en offentlig inbjudan på fejan oxå men ny kan jag inte hitta den. Uppdaterade Fb igår *facepalm* Hittar inget nu ju. Suck.

Börne sa:
Fotfrissan sa:
Enligt dagens smhi-prognos så ska det regna en massa på lördag...
Ehh... ska va mest klart knapot någon vind & 19 gr enligt smhi, kollade precis!

Ni får ha det så trevligt, synd det krockade med annat!
Det var regn, regn och åter regn på lördag hos SMHI imorse men nu har dom ändrat till strålande. Sammanfattar väl denna sommar ganska väl tycker jag...

droidekas sa:
Börne sa:
Fotfrissan sa:
Enligt dagens smhi-prognos så ska det regna en massa på lördag...
Ehh... ska va mest klart knapot någon vind & 19 gr enligt smhi, kollade precis!

Ni får ha det så trevligt, synd det krockade med annat!
Det var regn, regn och åter regn på lördag hos SMHI imorse men nu har dom ändrat till strålande. Sammanfattar väl denna sommar ganska väl tycker jag...

Aja. Skärmar på i vilket fall.

droidekas sa:
Sammanfattar väl denna sommar ganska väl tycker jag...
Sant... man har inte kunnat planera mycket efter vädret!

Ni tar väl lite foto & slänger upp i tråden så man ser vad man har missat hoppas jag. Om inget annat blir man kanske än mer sugen på att hänga med om det blir fler gånger & det inte krockar med andra aktiviteter!

Börne sa:
droidekas sa:
Sammanfattar väl denna sommar ganska väl tycker jag...
Sant... man har inte kunnat planera mycket efter vädret!

Ni tar väl lite foto & slänger upp i tråden så man ser vad man har missat hoppas jag. Om inget annat blir man kanske än mer sugen på att hänga med om det blir fler gånger & det inte krockar med andra aktiviteter!

Blir nog en del lajvrapportering

Så det inte blir några kaffemissar: jag tar med kaffe till mig och en kompis, och om alla nöjer sig med en liten kopp så kan det räcka till tre. Liten termos. Och sambon dricker inget.

Jag har varit hemma från jobbet sen i onsdag då jag åkt på en förkylning. Är därför lite osäker på om jag kommer cykla imorn. Det smarta hade väl varit att vila men jag vill så det värker. Får helt enkelt se hur jag känner mig imorgon bitti. Ni som startar i Kristianstad hittar utan min hjälp. Eller jag hade inte varit till så mycket hjälp eftersom jag inte har cyklat den här sträckan innan iaf :D

Hur som helst, vänta inte på mig. Jag skriver en rad i tråden när jag bestämmer mig för hur jag gör.

Jenny W sa:
Jag har varit hemma från jobbet sen i onsdag då jag åkt på en förkylning. Är därför lite osäker på om jag kommer cykla imorn. Det smarta hade väl varit att vila men jag vill så det värker. Får helt enkelt se hur jag känner mig imorgon bitti. Ni som startar i Kristianstad hittar utan min hjälp. Eller jag hade inte varit till så mycket hjälp eftersom jag inte har cyklat den här sträckan innan iaf :D

Hur som helst, vänta inte på mig. Jag skriver en rad i tråden när jag bestämmer mig för hur jag gör.
Trist, trist och lite trist men kunde jag cykla Vasan med min halsinfektion så... ;-)
Skämt åsido, hoppas du kryar dig så pass så du kan hänga på. Det kommer inte gå fort alls med dina mått mätt det kan jag lova dig.

droidekas sa:
Jenny W sa:

Trist, trist och lite trist men kunde jag cykla Vasan med min halsinfektion så... ;-)
Skämt åsido, hoppas du kryar dig så pass så du kan hänga på. Det kommer inte gå fort alls med dina mått mätt det kan jag lova dig.

Pendlar mellan hopp och förtvivlan.
Just nu är planen att starta från Hlm imorn kl 8. Känns det kass vänder jag och cyklar hem och bäddar ner mig. Annars ses vi utanför stationen i Kristianstad.

Om du bara är lite kass, men ändå vill cykla, varför packar du inte in cykeln i bilen och kör till Kristianstad, och lika hem? Så blir det inte lika tufft.
Men om du är mer kass så är det nog bäst att vila, det blir fler turer.

Och om du kommer med så blir vi sex personer!
Om ingen smyger med att den ska med ?

Senast ändrad:
Fotfrissan sa:
Om du bara är lite kass, men ändå vill cykla, varför packar du inte in cykeln i bilen och kör till Kristianstad, och lika hem? Så blir det inte lika tufft.
Men om du är mer kass så är det nog bäst att vila, det blir fler turer.

Och om du kommer med så blir vi sex personer!
Om ingen smyger med att den ska med ?

Annars kan jag ju ta tåget....

Jag cyklar från hlm nu. Äventyyyr!!! :)

Bilagor

• IMG_4988.JPG
    IMG_4988.JPG
    512 KB · Besök: 36
:D

Så kul det var och vilken äventyrscykling!

Tyvärr fick jag vinka av gruppen i Södra Rörum efter ett oplanerat hastigt stopp och sitter just nu och väntar på skjuts.

IMG_5008.JPG

IMG_5019.JPG

IMG_5029.JPG

IMG_5037.JPG

Tillbaka
Topp