Barmitts på Biltema

Barmitts på Biltema
Jag vill också ha budget-mitts men hittar inga andra i samma prisklass. Någon som har några tips angående dessa eller andra?

Barmitts på Biltema
Aron skrev:
-------------------------------------------------------
> Prova att söka på: בַּר מִצְוָה

Tjena!

Genialt! Kan inte sluta skratta..

Barmitts på Biltema
Kneecap skrev:
> Aron skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Prova att söka på: בַּר מִצְוָה
>
> Tjena!
>
> Genialt! Kan inte sluta skratta..

Haha! :)

Barmitts på Biltema
Aron skrev:
> Prova att söka på: בַּר מִצְוָה

Haaaahaaahaaaa!!!11
Dagens asgarv!

Barmitts på Biltema
Tille skrev:
> Aron skrev:
> -----
> > Prova att söka på: בַּר מִצְוָה
>
> Haaaahaaahaaaa!!!11
> Dagens asgarv!

+1

Barmitts på Biltema
Verkligen...

tumblr_lkh8k1F78g1qebj6ko1_500.gif

Barmitts på Biltema
Kung Stalle skrev:
> Hej googlehjälpen!
>
> Jag hittar bara de här
> http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Sty
> re-och-handtag/Styrmuffar-universal-82176/
>
> Finns det några andra på Biltema som jag inte
> hittar?
>
> Tack på förhud!
>
> Stalle

Jag körde med dom på Fattyn förra vintern och tycker de funkar lysande, jag var aldrig kall om fingrarna på hela vintern. Höll sig torra på insidan då det var blötsnö också.
Dom är rätt stora och kräver kanske lite styre, men borde gå styra ihop på ett lite smalare styre också tycker jag.

Bilagor

• 2014-02-02 15.27.56.jpg
    2014-02-02 15.27.56.jpg
    78.9 KB · Besök: 168
Barmitts på Biltema
Kung_Gustaf skrev:
> Varför inte ett par vanliga handskar?

Vill minnas att vanliga handskar tappar vindmotståndsfunktionalitet och därmed värme när man "spänner" dom (dvs greppar styret i detta fallet). Vilket gör att lite högre farter med rejäl kyla förfryser fingrarna.

Barmitts på Biltema
...för oss som åkt snöspårsenduro är sådana styrpåsar the shit. Vanliga crosshandskar under, inga problem att hålla värmen långt ned, har tävlat vid -20 och händerna var det minsta problemet.

Good shit.

Hett tips - isolera metallprylar fingrarna skall var i kontakt med, jag lindade kopplings/bromsgrepp med hockeytejp, natt/dag-skillnad.

Barmitts på Biltema
underscore skrev:
> Kung_Gustaf skrev:
> -----
> > Varför inte ett par vanliga handskar?
>
> Vill minnas att vanliga handskar tappar
> vindmotståndsfunktionalitet och därmed värme
> när man "spänner" dom (dvs greppar styret i
> detta fallet). Vilket gör att lite högre farter
> med rejäl kyla förfryser fingrarna.

Det har väl också med rörlighet att göra? Att komma åt reglagen med tjocka handskar är inte alltid det lättaste.

Barmitts på Biltema
Jag tycker det känns lite osäkert att inte kunna få loss armarna snabbt. Jag funderar på att göra en fullösning med tillklippt och ihopsatt liggunderlag framför/runt styret. Liggunderlag kostar småpengar.

Barmitts på Biltema
...det där med snabbt ur med armarna.

Det är ett ickeproblem, när vi pratar snöspårsenduro (motordrivet) så var det marksyningar i betydligt högre fart än vad pedalprylar grejar, det löste sig självt. :)

Men det är skönt att slippa neoprenvantar och elände, som aldrig ändå riktigt fungerar, och köra med samma gamla vanliga crosshandskar, och ändå slippa frysa.

Barmitts på Biltema
Började fundera på om inte pogies kunde göra vinterpendlingen lite mer njutbar och skottade upp denna tråd.

Fråga A: Finns det något rimligt bra och prisvärt för bockstyre? (Sub 400 kr, annars syr jag själv)

Hittade också denna rätt utförliga sammanställning över utbudet i Murica.

Barmitts på Biltema
Ivar sa:
Aron sa:
Började fundera på om inte pogies kunde göra vinterpendlingen lite mer njutbar och skottade upp denna tråd.

Fråga A: Finns det något rimligt bra och prisvärt för bockstyre? (Sub 400 kr, annars syr jag själv)

Hittade också denna rätt utförliga sammanställning över utbudet i Murica.

Look what I found on AliExpress
http://s.aliexpress.com/uiE7jaiU

Nej, skräddaren säger nej. Bestämt nej.

Det luktar byggtråd!
Aron bygger barmitts für alle!

Barmitts på Biltema
Jag har inhandlat Biltemas för att testas i vinter på pendlaröket med midge-bars. De är väldigt stora, så jag hoppas på att det kommer funka. Har dock inte testat dem på ännu. Men chansade för 129kr. Vi kan utbyta erfarenheter utmed Ältavägen snart.

Barmitts på Biltema
Ivar sa:

"Keep you saft at night" :)

Kolla på fjärde bilden där man ser insidan, skrädderiet är förfärligt och till och med symaskinerna är felinställda. De borde i ärlighetens namn heta barnmits, som ett homage till dem som sytt.

Om någon ids mäta upp ett välfungerande par pogies över ingången samt över reglagen så lovar jag att förnedra mig själv genom att sy. Det kommer antagligen att bli lika vint som GIYO, men med skillnaden att det är en gubbe som svettats över symaskinen.

Barmitts på Biltema
Xxl har "White" handfodral för raka styren. De är normalt ok men när det är besvärligt före så att man inte vill släppa styret blir det svårt att ge tecken eller plinga. Igår brakade jag rakt fram i t-korsningen i backen ned från huvudstabron för att jag inte hann stoppa tillbaka handen för att bromsa.

Tillbaka
Topp