Jag köpte en early rider Belter till min äldsta pöjk runt att han fyllde 4. Det var värt varje krona! Mycket fin kvalitet på cykeln i stort . Årets modell har både fram- o bakbroms. Vikten gör att den är otroligt lättcyklad - både att lära sig och för att ta sig upp för backar. En av mina utgångspunkter lite förenklat (förutom att pappa gillar fina cyklar förstås!) var att jag själv väger ca 4ggr så mkt som min grabb. De vanliga/standard barncyklarna verkar väga 10-12 och tom upp emot 15 kg... Gångra det med 4... Näää, en cykel som väger motsvarande 40-45 kg hade jag aldrig velat cykla på själv.
Belt-driften verkar funka klockrent och känns väldigt gedigen. Ingen smörjning eller klämrisk!
De verkar dock ha litet Q-problem med sadelklämman vars gängor gick direkt. Early Rider var dock väldigt trevliga o service minded och skickade en ny på studs.
Efter att ha kört balans/springcykel i nåt år tog det inte ens 15 min att lära sig efter att han vågat pröva! Två kompisar la in beställningar till sina pojkar direkt efter att de sett vår. Exakt samma upplevelser av hojen hade de (inkl sadelklämman!).
Lättare än isla-bikes och galet mycket snyggare!
(PS har ni sett deras springcykel med bockstyre, så cool!(