Så, nu har dotterns Frog 52 kommit. Dottern mycket nöjd, pappan lite mindre. Redan när UPS misslyckades leverera i tid började man ana oråd (UPS lyckades radera gatunummret och låtsas som om att jag inte angett något telefonnummer). Sedan när de väl lyckas hitta rätt sticker bakhjulets snabbkoppling ut genom paketet. På snabbkopplingen är det en del skrap och den kärvar betänkligt.
Kanske inte något man kan anklaga Frogbikes för, men nog kan man väl emballera grejorna på ett sådant sätt att de känsligaste delarna inte sticker ut? Undrar dessutom om inte bakväxlen har fått sig en smäll. Antingen är det så eller så har man medvetet feljusterat bakväxeln så gravt att det är stört omöjligt att få den att växla upp på lägsta växeln.
Om man bortser från detta, såsom min dotter gör så är cykeln både snygg och snabb. Bromsarna funkar väldigt bra (de är brittiskt satta - med bakbroms på vänster sida, men det gick lätt att ändra på). I övrigt så känns komponenterna ok, pedalerna är väl i plastigaste laget och däcken likaså.
Har kontaktat frogbikes på min bästa skolengelska, så jag återkommer med ett omdöme om deras kundtjänst.
Tillägg: inom en timma hade Frog bikes svarat att jag antingen kunde ta cykeln till lbs för reparation (de står för kostnaderna) eller så skickar de en ny cykel och hämtar den gamla. Omdömet på deras kundtjänst får bli mycket väl godkänd.