Barncyklar samlingstråd
Putteman sa:slors sa:ja iofs, fast jag tror att han är lite för ung för växlar (fyllde 4 i augusti i år) Fast det kanske är obefogad oro?Octagon sa:Det beror på hur den ska användas. På 16" är det ju trevligt med växlar. I alla fall om cyklisten ska hänga med familjen på turer där det finns backar eller åka med i MTB-klubbens barnverksamhet.slors sa:Grabbens Hotrock 12 är för liten och behöevr en ersättare. vad tror ni om denna? https://www.biketart.com/bikes-c1/kids-bikes-c37/saracen-mantra-ht-rigid-1-6-inch-2017-p21212 ngn som har erfarenhet ev den?
Det finns såklart inget rätt och fel i det där med växlarnas vara eller inte vara till barnen. Personligen så körde vi 16" utan växlar, och sen så blev det växlar på 20". Det valet var jag väldigt nöjd med, och grabben var också 4 när han började med 16. Det går ändå fort uppåt, idag är han 7 år (och relativt lång) och har 24", 7vxl utanpåliggande och bara handbromsar. Kanon faktiskt.
16" utan växlar och sedan 20" med växlar var vår plan också. Jag ska fundera ett varv till dock. Det jag gillade med hojen i länken var den relativt låga vikten (6,2kg uppgivet).