Barncyklar samlingstråd
Helt rätt Berk! Att cykla i skogen med de små är ett av livets små guldkorn. Cykla, prata, äta bär och bara vara tillsammans. Se hur tekniken utvecklas och hur självförtroendet växer.Berk sa:H. sa:Vilka hojar du fixar till kidsen! Grymt!
Om jag köper finare eller N+1 cykel till mig själva cyklar jag eller familjen inte mer eller snabbare. Men om jag köper lättare cyklar med större hjul till min son ...
Undrar fortfarande varför man nästan inte ser barn, och ingen småbarn alls, cykla i Hellasgården. Är det för att föräldrar tror att det inte går eller köper ej lämpade barncyklar (som kan vara relaterade)?
Nån jag pratade med på helgen gav en, tycker jag, tristare förklaring: man vill cykla snabbare. Men cykla med barn är jätteroligt!
Nu är barnen lite större, lite mer allvar och fokus och fart.
Om några år har de cyklat ifrån mig, eller gått vidare till andra intressen. Då kan jag cykla själv så fort jag orkar varje tur.
Jag känner också till cyklande föräldrar som prioriterar sin egna träning framför chansen att ta med barnen. Helt obegripligt för mig!