JockeS
Aktiv medlem
Barnen tycker jag inte är häftig nog....
Fram med chipspåsen på en tisdag!
Häromdagen när jag kom cyklandes efter en skogsrunda så ropade några barn åt mig ”gör en wheelie!!”
Men jag låtsades inte höra och cyklade vidare med skammen i kroppen.
Senast igår frågade min tös varför jag aldrig cyklar på bakhjulet som alla andra cyklister.
Svaret blev helt enkelt ärligt: Jag kan inte.
Hon höjde lite på ögonbrynen och frågade varför när jag cyklat så länge.
Har liksom aldrig besvärat mig att jag inte kan.
Anledningen är också att när jag för ett par år sen verkligen försökte lära mig vara tuff och kunna cykla mer än 3 tramptag på bakhjulet så slog jag över och landade på ryggen.
Och med en historia med diskbråck så var det inte den bästa landningen där cykeln fick stå i skamvrån i ett par veckor tack vare detta.
Så är jag är lika ensam i detta som jag känner mig?
Varje gång jag försöker så får jag upp framhjulet ett par cm alt. är på väg att slå över eller ramla åt sidan.
Känner mig helt värdelös när jag inte kan vara lika ball som alla andra cyklister….
Hälsningar, 43 åringen som inte kan cykla på bakhjulet.
Häromdagen när jag kom cyklandes efter en skogsrunda så ropade några barn åt mig ”gör en wheelie!!”
Men jag låtsades inte höra och cyklade vidare med skammen i kroppen.
Senast igår frågade min tös varför jag aldrig cyklar på bakhjulet som alla andra cyklister.
Svaret blev helt enkelt ärligt: Jag kan inte.
Hon höjde lite på ögonbrynen och frågade varför när jag cyklat så länge.
Har liksom aldrig besvärat mig att jag inte kan.
Anledningen är också att när jag för ett par år sen verkligen försökte lära mig vara tuff och kunna cykla mer än 3 tramptag på bakhjulet så slog jag över och landade på ryggen.
Och med en historia med diskbråck så var det inte den bästa landningen där cykeln fick stå i skamvrån i ett par veckor tack vare detta.
Så är jag är lika ensam i detta som jag känner mig?
Varje gång jag försöker så får jag upp framhjulet ett par cm alt. är på väg att slå över eller ramla åt sidan.
Känner mig helt värdelös när jag inte kan vara lika ball som alla andra cyklister….
Hälsningar, 43 åringen som inte kan cykla på bakhjulet.