Bästa cykelbutiken i Umeå?

• Trådstartare Trådstartare guz
  • Start datum Start datum
Beror väl lite på vad du är ute efter.
Jag har fått kunnigt bemötande och bra service på Intersport på Mariedal, utbud av komponenter osv är väl hyffsat basic men pratar du med dom går det säkert att fixa.

Alternativen är väl cykel och mopedhandlaren öst på stan och händige herrn på västerslätt, men det känns lite mer oseriöst, särskilt den senare.

Intersport/sporthuset på björnvägen
Team Sportia på Ersboda.

Och om man behöver hjälp (kompetent mekaniker) Ulf Stenudd, på grubbe.

HH och butiken öst på stan undviker man lämpligen.

Butiken i källaren under expo på teg hadde iallafall tublim hemma i somras, och verkar inte så illa.

Vad är du ute efter? Cyklar? Prylar? Kläder?

TeamSportia på Mariedal.
Har under säsong Umeås största/bästa utbud av cykelkläder. Framför allt Nishiki och Scott-cyklar som säljs. Bra med prylar och schysst service. Engagerad personal varav några riktigt kunniga.

Intersport på Mariedal.
Stort utbud av cyklar, Nishiki, Scott, Crescent mfl. Brett basutbud av tillbehör. Noll cykelkläder... Finns eldsjälar i personalen som håller på med allt från lvg till downhill.

Cykel och Mopedhandlarn' öst på stan.
Ideal-cyklar, skralt med kläder och tillbehör.

C-M Cykel på Teg.
Nishiki, Merida, Crescent och nån Trek... Finns väl både det ena och andra.

Händige Herrn, Västerslätt.
Focus, GT och Sintesi.

Agassi skrev:
-------------------------------------------------------
> Intersport på Mariedal.
> Stort utbud av cyklar, Nishiki, Scott, Crescent
> mfl. Brett basutbud av tillbehör. Noll
> cykelkläder... Finns eldsjälar i personalen som
> håller på med allt från lvg till downhill.

En del Shimano-kläder har de haft under säsongstid.

Sen tycker jag HH kan vara okej i vissa aspekter, för snabb och enkel mekhjälp t.ex.

Hemsidor:
http://www.handigeherrn.biz/
http://www.cmcykel.se/

Jag har varit till Händige Herrn till och från under ca. tio år och har inte märkt något oseriöst med dem. Om man behöver någon smådel eller reservdel är de bra. Däremot har de inte så stort "hyllsortiment".

orvar på stale butiken tar hem sson och giant på beställning!

mest kunskap om man ska köpa racer är definitivt team sportia, dom verkar veta vad dom pratar om.

delar och service så har stenudd(umeå cykel sport) oslagbart bäst pris och mest kunskap.

Agassi skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad är du ute efter? Cyklar? Prylar? Kläder?
>
> TeamSportia på Mariedal.

TeamSportia har ingen butik på Mariedal, den ligger på Ersboda (Väst/Norr om väg E4)

Kanske har jag haft otur, men Team sportia och MTB har jag haft rätt tveksamma erfarenheter av. Givetvis person beroende och man kan skratta åt det efteråt men man tröttnar till slut.
Jag skulle köpa på Intersport eller Händige Herrn och ta alla mer djuplodande tekniska frågor samt service med Umeå Cykelsport(Stenudd).

Tillbaka
Topp