Bästa cykelhandskarna för vintern, om man fryser lätt???
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vilka elhandskar ska man ha? Har du egna erfarenheter?Barmitts och eluppvärmda handskar kan vara en väg att gå om du är väldigt frusen.
Fundera även på att klä dig varmare på resten av kroppen då väl fingrar är bland det första som drabbas om kroppen inte klarar av att hålla värmen.Vilka handskar ska man köpa för att slippa frysa?
Bara det är 0-gradit så domnar fingrarna bort och blir vita...
Jag kör för tillfället med Gripgrab Lobster hanskarna och har testat barmitts, men fryser ändå...
HJÄLP EN FRUSEN MAN :-D
Frusen sällan i resten av kroppsdelarna, men du tror att det kan påverka ändå, även fast man inte fryser?Fundera även på att klä dig varmare på resten av kroppen då väl fingrar är bland det första som drabbas om kroppen inte klarar av att hålla värmen.
Jag pendlar vintertid med vantar och har dem även när jag tourar vintertid. Jag kör med Hestra som består av skalvante och ullfoder innanför. Kört med det många år och är nöjd. Det är dock svårt att cykla vintertid utan att bli blöt så ombyten för händer är guld värt.
Exakt det jag har. Är lite inne på elhandskar, men vilka?Du har ju troligen raynauds syndrom så lita inte på alla vanlisar. Bar mitts och handskar eller medicin typ adalat. Finns ingen bot men undvik kaffe.
Ja det suger stenhårt men var mitts (stora är bra) och el från ekoi i vantarna.
Finns någon här med mycket erfarenhet. Minns ej namnet.
Är jag ute o cyklar, eller är inte tumvantar bättre där fingrarna är tillsammans för att behålla värmen?Jag kör med dessa efter tips här på happy.
Helt makalöst varma
![]()
TEGERA® 595
Läderhandske, varmfodrad, 0,9 - 1,3 mm nötnarv av högsta kvalitet, Thinsulate™ 200g, Cat. II, förstärkta fingrar och tumme, vattentät, för allroundarb...www.ejendals.com
Jo, men svårt att navigera växlar. Om man nu har sånaÄr jag ute o cyklar, eller är inte tumvantar bättre där fingrarna är tillsammans för att behålla värmen?
Jo, så klart de är, och därför är Tegera 191 att föredra om man har problem med fingrarna. Dock förstås sämre att växla sti och liknande pilliga reglage med. Och 413 kr för så här varma, robusta och välgjorda arbetshandskar är smått chockerande billigt.Är jag ute o cyklar, eller är inte tumvantar bättre där fingrarna är tillsammans för att behålla värmen?
Kan nog stämma!En del av värmen leds bort via handtag och styre. Ett par av neopren isolerar betydligt bättre än vanliga i kompakt gummi.
Det löser inte ensamt dina problem men är ett bra komplement.
Nop. Dessa (vänster få minus, höger många minus)Dessa?![]()
Fält Guide Glove 5-finger - Naturgul & offwhite | Hestra Gloves
Varm och rejäl 5-fingers arbetshandske för skidåkning och alla typer av uteliv på vintern. En Hestra-klassiker som utvecklats i samarbete med överlevnadsexperten Lars Fält. Slitstark konstruktion, helt i läder, med urtagbart foder i ull.www.hestragloves.se
Om det är nån som drar stl 9 och vill prova tegera 595 finns de här för halva priset:Jag kör med dessa efter tips här på happy.
Helt makalöst varma
![]()
TEGERA® 595
Läderhandske, varmfodrad, 0,9 - 1,3 mm nötnarv av högsta kvalitet, Thinsulate™ 200g, Cat. II, förstärkta fingrar och tumme, vattentät, för allroundarb...www.ejendals.com
Om det är nån som drar stl 9 och vill prova tegera 595 finns de här för halva priset:
![]()
Tegera 595 Handske Nötnarv, Vattentät 9
En varmfodrad läderhandske av nötnarv av högsta kvalitet. En vattentät handske som går extra långt upp på armen, som passar för allroundarbeten utomhus samt i krävande, kalla, våta och fuktiga miljöer.www.verktygsproffsen.se
Rätt otympliga, funkar med rakt styre och vanliga växlar. Tveksamt med bockstyreHur bulkiga är dom egentligen? Har några gamla Hestrahandskar som är tillräckligt varma, men går knappt att växla eller bromsa med bockstyre ?
Rätt otympliga, funkar med rakt styre och vanliga växlar. Tveksamt med bockstyre
Jag tycker de funkar till bockstyre, med lite övning. Så klart man får sänka kraven på smidighet lite. Vilket värderar du högre, varma fingrar eller obehindrat växlande? Jag växlar inte lika ofta i kallt väder.Hur bulkiga är dom egentligen? Har några gamla Hestrahandskar som är tillräckligt varma, men går knappt att växla eller bromsa med bockstyre ?
Var bor du?Om det är nån som drar stl 9 och vill prova tegera 595 finns de här för halva priset:
![]()
Tegera 595 Handske Nötnarv, Vattentät 9
En varmfodrad läderhandske av nötnarv av högsta kvalitet. En vattentät handske som går extra långt upp på armen, som passar för allroundarbeten utomhus samt i krävande, kalla, våta och fuktiga miljöer.www.verktygsproffsen.se
Jag tycker de funkar till bockstyre, med lite övning. Så klart man får sänka kraven på smidighet lite. Vilket värderar du högre, varma fingrar eller obehindrat växlande? Jag växlar inte lika ofta i kallt väder.
Ja vill du ha nåt smidigt och ej särskilt varmt (om fingrarna) då är 295 ett bra köp. Vill du ha varmare fingrar och fortfarande ganska smidigt föreslår jag granberg getnarv. https://www.granngarden.se/arbetshandskar-granberg-vinter-getnarv-svartvit-9Vill ju ha det bästa av två världar :)
Som sagt, har ett par klumpiga men varma handskar redan, så skulle vilja ha något som ändå blir lite smidigare, men inte nödvändigtvis lika varma.
Kalas, de ska jag kolla upp, finns ju i fysisk butik också!Ja vill du ha nåt smidigt och ej särskilt varmt (om fingrarna) då är 295 ett bra köp. Vill du ha varmare fingrar och fortfarande ganska smidigt föreslår jag granberg getnarv. https://www.granngarden.se/arbetshandskar-granberg-vinter-getnarv-svartvit-9
Den där känns igen! Händer då och då. En sak som kan vara värd att testa är att man stannar till och gör ett gäng riktigt högintensiva burpees och/eller armhävningar. För mig kan det få krampen att släppa och blodet att flöda igen.Visa bilaga 594462Bjuder på denna, så kanske ni förstår mina problem ?
Helt OK företag. Deras billigaste grejer går sönder direkt men annars inga större problem. Beställt 2-3 gånger.Elhandskar finns här såg jag när deras papperskatalog damp ned i låddan häromdagen! Känner inte till företaget och har aldrig handlat där. Recension kanske ngn annan kan ge?
![]()
Allt för ett aktivt uteliv | Kläder, skor & utrustning - Engelsons
Upptäck vårt breda sortiment av högkvalitativa kläder, skor och utrustning designade för äventyr i naturen. Engelsons erbjuder allt du behöver för en lyckad jakt- eller friluftsupplevelse.www.engelsons.se
Frusen sällan i resten av kroppsdelarna, men du tror att det kan påverka ändå, även fast man inte fryser?
Får ta och revidera detta, under -3 är de för kalla.Jag kör med dessa efter tips här på happy.
Helt makalöst varma
![]()
TEGERA® 595
Testade också. Funkade okej i nollgradit (det betyder att jag frös lite, men överlevde). Men i -5 domnade alla fingrar bort efter 3h. Elhandskar is the only way. Däremot är jag fundersam om elhandskar verkligen håller i 4+ timmar.Får ta och revidera detta, under -3 är de för kalla.
Med merionliners frös jag om fingrarna.
Blir ett nytt köp, beställde Hestra Glove
![]()
Hestra Army Leather Heli Ski Mitten (Unisex) (Vantar & handskar)
Jämför priser på Hestra Army Leather Heli Ski Mitten (Unisex). Hitta deals från 34 butiker och läs omdömen på Prisjakt.www.prisjakt.nu
Det måste väl ändå bero på hur stort batteri du använder + hur många xtra batterier du tar med digElhandskar is the only way. Däremot är jag fundersam om elhandskar verkligen håller i 4+ timmar.
Körde med Tegera 191 i minus 8 idag 30 minuter, inga problem alls. STI-växling klumpig, men fungerar ok med lite övning imo. Dessa tumvantar är klumpiga, det ska inte förnekas.Får ta och revidera detta, under -3 är de för kalla.
Med merionliners frös jag om fingrarna.
Blir ett nytt köp, beställde Hestra Glove
![]()
Hestra Army Leather Heli Ski Mitten (Unisex) (Vantar & handskar)
Jämför priser på Hestra Army Leather Heli Ski Mitten (Unisex). Hitta deals från 34 butiker och läs omdömen på Prisjakt.www.prisjakt.nu