Bästa cykelverkstaden i Gbg

Miche

Aktiv medlem
Tusen år sedan jag skrev något här.

Vilken är den bästa cykelverkstaden i Gbg?

Tänkte ta upp cyklande igen efter flera års uppehåll. Mitt vevparti sitter så in i helvete hårt och jag får inte loss det själv.

Tack på förhand och mvh:

Miche

+1 på Trek Store. Jag har alltid fått bra och snabb service av grabbarna på Bike Fixx på andra sidan gatan med.

Är inte Veloform den enda Kal&Ada-godkända cykelhandeln i Göteborg?
Självklart är det så…
Veloform har alldeles för fina cyklar för att jag skall våga mig in där.
…men jag vågar sätta en peng på att en aldrig så snofsig men oanvänd cykel inte imponerar på varesig Anders eller hans kunder medan en ”ickeflott” cykel som bär spår av att faktiskt ha använts, antingen på jordenruntresa eller på 25 års pendling mellan Orustgatan och Torslanda, tillmäts vederbörlig aktning.

Mitt råd: gå dit och fråga och ta en kopp kaffe medan du väntar, och använd sedan magkänslan för att avgöra om du går dit nästa gång eller om du hellre går någon annanstans.

Jon på trek sveaplan lämnar jag över till när de e nåt jag inte själv klarar av. Han är alltid trevlig och kommer gärna med råd och tips när man hämtar grejerna han fixat med.

Det finns några verkstäder/cykelbutiker med folk vars kunskaper är grundade på mer än 25 års praktisk erfarenhet av cyklar, både av att meka och aktivt cyklande och inte baserade på dogmatisk läsning av diskutabla amerikanska reklamorgan och som respekterar kundernas åsikter. Ett par sådana är Karlssons Cykel vid Jaegerdorfsplatsen och Pedalen och Fälgen i Lunden

En liten historia: Jag var på jakt efter donuts och hade efter ett längre sökande hamnat i verkstaden till en märkesbutik, frågar efter donuts och killen bakom disken är bara ett stort frågetecken, förklarar för honom vad det är, han ropar till meken: har vi såna där små plastringar som man sätter på växel- och broms-wirarna för att det inte ska skramla,. Meken svarar: menar du donuts, nej dom är slut!

Finns Veloform kvar?
Hängde rätt mycket där i mitten av 2000 talet iom att jag har en Rohloff nav.

Ja inte vet jag som bor 25 mil från Göteborg. Men hemsida finns ju och aktivitet för den breda allmänheten den 15 januari så…

Det finns några verkstäder/cykelbutiker med folk vars kunskaper är grundade på mer än 25 års praktisk erfarenhet av cyklar, både av att meka och aktivt cyklande och inte baserade på dogmatisk läsning av diskutabla amerikanska reklamorgan och som respekterar kundernas åsikter. Ett par sådana är Karlssons Cykel vid Jaegerdorfsplatsen och Pedalen och Fälgen i Lunden

En liten historia: Jag var på jakt efter donuts och hade efter ett längre sökande hamnat i verkstaden till en märkesbutik, frågar efter donuts och killen bakom disken är bara ett stort frågetecken, förklarar för honom vad det är, han ropar till meken: har vi såna där små plastringar som man sätter på växel- och broms-wirarna för att det inte ska skramla,. Meken svarar: menar du donuts, nej dom är slut!
Är dämparservice på pedalen & fälgen ok/happyapproved?

Tillbaka
Topp