Bästa dojjorna för under 1400?

Ska det vara skor till XC, freeride eller downhill? Köp inte skor utan att ha provat dom, olika märken passar olika fötter och storlekarna är inte lätta att "gissa" sig till, det skiljer en hel del mellan märkena där också.

/Leo

de ska användas till xc. Nää, jag vet, jag brukar gå till någon affär och testa innan jag köper online så att jag vet vilken storlek jag ska ha men det är ändå svårt att veta vilka skor som är prisvärda och bra.

stepanov skrev:
-------------------------------------------------------

> brukar gå till någon affär och testa innan jag
> köper online

Hur mkt är det värt för dig att köpa rätt modell och storlek? Betala då de slantarna till butiken istället. Du får även skorna direkt och slipper fraktkostnad.

Jag har problem med att Shimanoskorna är för trånga på bredden, även vid rätt storlek. Specialized gör skor som är lite bredare och som jag tycker sitter mycket skönare och är lättare att gå i. Testa innan du bestämmer dig!

Pelle Hå skrev:
-------------------------------------------------------
> stepanov skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > brukar gå till någon affär och testa innan
> jag
> > köper online
>
>
> Hur mkt är det värt för dig att köpa rätt
> modell och storlek? Betala då de slantarna till
> butiken istället. Du får även skorna direkt och
> slipper fraktkostnad.

beror ju på prisskillnad. ja håller me om att det är riktigt taskigt, samtidigt så är väll inte alltid motiveringen me att räkna me frakt osv. motiverad då det oftast ändå blir mycket billigare att köpa på nätet. motiveringen ska väll istället då vara att det inte är schyst mot handlaren

ja hade nog tagit shimanodojjorna före. men för 1400 får du ju 225:orna :D:D

själv köpte ja diadora skor :D:D o stortrivs, gjorde en chansning näre gäller passformen :D

men har du testat specialized skorna? de får man ju oxå billigare från utlandet

Baltazar: Ja, att det inte är schysst var underförstått. Jag ville bara lyfta fram fördelarna med att handla i butik, mer än att den bara är en provhytt för online-köpare.

Stepanov: Spec gör jättefina skor som håller länge, men huvudsaken är att de sitter bra på dina fötter. Går du upp ett steg till Comp så får du pumpspänne också.

Spec Comp är jag intresserad av.
Vill bara hitta en butik i Skåne så att jag kan prova innan jag köper.
Om någon vet en Spec. butik i Skåne i närheten av Lund/Malmö så höj rösten(jag är helt ovetande)

ha det
Jan

Tillbaka
Topp