Bästa gummit till Racing Ralph?

Sunny

Aktiv medlem
Är ute efter 29' i 2.35 och snake skin men blir inte riktigt klok på bästa gummit för det däcket. Jag hittar ingen med Trail Star så jag antar att Pace Star är det bästa som går att få, eller?

Finns inte rara i 2.3 med mer variationer då? Jag har 2.35 som köptes 2015. Kändes nästan som något restparti då det knappt fanns att tillgå.

Tänker du pressa kurvor som dirtslädar på hårdpackat så är GS bättre utöver att kantdobbarna fram troligen slits bort på 1-2 månader om du har bra teknik. Dålig teknik så rör du ändå inte kantdobbarna och då kan GS vara bra för att öka förtroendet. Bak så skulle jag undvika GS.

PS räcker gott och väl för XC-rejs.

Sunny sa:
hm sa:
Bättre på vad ?
Det ena gummit e bra på en sak det andra är bättre på annat och det 3;e .....

Trodde det var givet, om den är bättre på det den avser. Alltså är det bättre fäste vid kurvtagning med GateStar?

Beror på underlaget ☺
Annars kan väl rr vara ett däck man väljer för bra rull...

Senast ändrad:
Makten sa:
BjornR sa:
Dålig teknik så rör du ändå inte kantdobbarna och då kan GS vara bra för att öka förtroendet. Bak så skulle jag undvika GS.

Snick-snack. Kantdobbarna ligger i marken hela tiden om man kör med lagom lågt tryck.

Visst kantdobbarna ligger i marken, men slits dom snabbt när man inte trycker ner cykeln i sväng och pushar fronten?

Med att röra kantdobbar menar jag fullt tryck i sväng så att du ligger precis på gränsen med småsläpp fram. Det sliter rejält på kantdobbarna, speciellt på hårdpackat.

Senast ändrad:
Hakar på då jag tänkt köpa nåt lite smalare än de 2.35 or IKON jag har idag,

Tänker 2.1 Racing Ralph och vill köra slanglöst.

Är LiteSkin inte ens att tänka på? Vet att det ej står TRL på dem men gissar att det går ändå.

LiteSkin eller Snakeskin?

micro553 sa:
Hakar på då jag tänkt köpa nåt lite smalare än de 2.35 or IKON jag har idag,

Tänker 2.1 Racing Ralph och vill köra slanglöst.

Är LiteSkin inte ens att tänka på? Vet att det ej står TRL på dem men gissar att det går ändå.

LiteSkin eller Snakeskin?

Snakeskin.

Tillbaka
Topp