bästa heldämpade ram?

Gurkan10

Medlem
bästa heldämpade ram?
hej!
hade tänkt att bygge mig en heldämpad mtb. men vet inte vilken ram jag ska satsa på? helst under 10k för ramen. någon som har något tips på någon bra?

bästa heldämpade ram?
Med den budgeten får du leta bland de billigaste ramarna (om du räknar in bakdämpare) och det kommer (högst troligt) bli dyrare än att köpa en komplett cykel.

bästa heldämpade ram?
var nog lite otydlig där men cross country cykel ska det bli. kikade in lite på kina ramar och hittade en ram

såg ju najs ut eller?

bästa heldämpade ram?
var nog lite otydlig där men cross country cykel ska det bli. kikade in lite på kina ramar och hittade en ram

såg ju najs ut eller?

Måste ju vara dem som gör Allebikes ramar med tanke på loggan ?

bästa heldämpade ram?
Min ram listade typ 30 papp och jag hittade inga roliga ramar med ett lägre listpris inför det köpet. Det brukar finnas reor på förra årets ram men det lär ju inte finnas nu i Corona-tider.

bästa heldämpade ram?

såg ju najs ut eller?
Du glömmer bort tull och moms. Lär hamna på närmare 12k.

köp en komplett cykel är billigare om du inte sitter på alla delar.

bästa heldämpade ram?
Geon på Xc varianten kändes bra mkt fräschare än den för trail varianten. Vet inte hur mkt du värdesätter garanti och service vid ev. skada eller problem men där gissar jag att du inte kommer på service på toppnivå om något skiter sig. Dessutom tycker jag att en sån kinaram bör vara bra mkt billigare för att vara intressant. För ett gäng år sedan vill jag minnas att liknande såldes för 5000kr, då är det ett annat läge.

bästa heldämpade ram?
Geon på Xc varianten kändes bra mkt fräschare än den för trail varianten. Vet inte hur mkt du värdesätter garanti och service vid ev. skada eller problem men där gissar jag att du inte kommer på service på toppnivå om något skiter sig. Dessutom tycker jag att en sån kinaram bör vara bra mkt billigare för att vara intressant. För ett gäng år sedan vill jag minnas att liknande såldes för 5000kr, då är det ett annat läge.
730 usd är ju påt ungefär 6000kr. vilket jag inte tycker är så farligt för en ram. men sen är ju det där med tull och annat vilket kanske gör det dyrare.

Tillbaka
Topp