Bästa landsvägshojen för 10000?

Fahlborg

Medlem
"En kompis" ska köpa en första landsvägshoj och behöver lite tips. I första hand uppskattas konkreta tips på billiga (och bra) hojar, men även tips om vad man ska tänka på uppskattas. "kompisen" mäter ståtliga 170cm och är av det manliga könet (enligt passet). Och just det, prislappen att sikta på är 10' men någon tusenlapp plus/minus kan eventuellt accepteras.

Hemskt tacksam för hjälpen!

Bilagor

• kompisen.jpg
    kompisen.jpg
    13.4 KB · Besök: 20
Är det en nybörjare? rekommenderar att gå in på hans lbs och prova ut en hoj och sedan återkomma där om man evt. får problem.

Det är den bästa starten en nybörjare kan få, förutsatt att lbsen är riktigt bra.
Då menar jag inte Cykelringen..

Jag köpte nyligen min första racer. En Columbus Pinta (9 kkr blev priset) hos Cykelcity. Kändes skönt att köpa i butik o kostnaden var samma (eller tom lite lägre) än motsvarande cykel på internet.

Sitter själv och funderar på en Pinta. Fördelen att jag kan gå till Cykelcity och prova innan. Men velar lite då Canyon Roadlite 6.0 verkar vara mycket cykel för pengarna. Men nackdeen är jag inte har någon möjlighet att provcykla innan.

twinzer skrev:
-------------------------------------------------------
> Sitter själv och funderar på en Pinta. Fördelen
> att jag kan gå till Cykelcity och prova innan.
> Men velar lite då Canyon Roadlite 6.0 verkar vara
> mycket cykel för pengarna. Men nackdeen är jag
> inte har någon möjlighet att provcykla innan.
-------------------------------------------------------
På Cykelcity ingår bikefit + 4 service... Kan du inte få till en bra sittställning men den uppbackningen lär du knappast lyckas bättre vid internetköp :-) T

Körde själv på en Pinta förra året och är riktigt nöjd, det enda som jag inte gillar är sadeln som är för jävla hård för en nybörjare. Blir att byta sadel till våren.

Sen så gillar jag cykelcity som butik.

då måste väl nån säga att mest för pengarna erbjuder förmodligen rose och canyon. Om du messar över en mailadress så kan jag skicka scannade tester från kadens.

Tillbaka
Topp