Bästa lock-on handtagen

roding

Aktiv medlem
Bästa lock-on handtagen
Funderar starkt på att byta ut dom handtagen jag har på cykeln och är ute efter några sköna lock-on handtag med bra grep men känner samtidigt att jag behöver lite förslag på vettiga handtag.
Kör mest i Skatås och ska köra lite XC-race i sommar.
Vilka handtag kör ni med?

Bästa lock-on handtagen
+1 på ODI Rogue, sköna och bra grepp. Har även ett par Lizard Skinz Nortshore som är riktigt bra också om man gillar lite tjockare handtag.

/Leo

Bästa lock-on handtagen
Alla som har nedanstående typ av klammor som håller dem på plats är bra. Alltså inte knasiga varianter som låser med en skruv rätt ner i styret eller andra fullösningar.

Sedan är det helt en fråga om tycke och smak, storlek på hand, sätt att hålla i styret osv. Så det är bara att prova.

Själv ogillar jag Yeti och Oury (för tjocka för mig), gillar breda Ruffians med flange men egentligen är greppet mysigast i Lizard Skinz MOAB.

Men i praktiken använder jag bara BMX-grepp utan lockons, snyggast så.

152.jpg

Senast ändrad:
Bästa lock-on handtagen
svalgis skrev:
-------------------------------------------------------
> Någon som testat att köra ODI med endast en
> låsring? Dog ni?

Det funkar finfint
Jag kör vridreglage å kapade greppen för att bromsarna inte skulle hamna för långt in.

Bästa lock-on handtagen
Jag skulle vilja påstå att det inte funkar att köra ODI Lockons med bara en låsring, för att de inte ska glappa efter en tid så behöver man spänna ena låsringen framåt och andra bakåt. Har man då bara en låsring så går ju inte det.. Lösningen om man har vridreglage är att köpa de korta handtagen som också finns.

Bästa lock-on handtagen
Det har funkat 1 år+ för mig med en låsring, utan glapp. Har 75 grepp som jag inte monterat än. Dom plus en låsring kommer flytta bromsars 2 cm. Jag gillar när det sitter kompakt så vi får se...

Bästa lock-on handtagen
Har Lizard Skins "Logo" lock-on på mina tre cyklar. FS, HT och stadshybrid.

Vill inte har för mjukt grepp. Enda negativa är att lock-on-skruvarna rostar lätt men antar att det är så på ODI också?

Bilagor

• lizard-skins-lock-on-logo.jpg
    lizard-skins-lock-on-logo.jpg
    19.2 KB · Besök: 26
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp