Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Nej, det måste kanske inte vara just Quark... Dock så är jag intresserad av ett användarvänligt (smidiga batteribyten och så få kalibreringar som möjligt), stabilt system med möjlighet att se belastning i % på höger respektive vänster pedal.
Kom gärna med tips :-)
P2M ger exakt samma funktionalitet som Quark.
Höger/vänster är en uppskattning hos båda, ska du ha exakt effekt/ben så får du titta på pedalbaserat eller något som mäter i båda vevarmar.
Jag kör taco på min cykel för att skydda min P2M från att bli sönderslagen och kan inte nå batteriet om inte vevarna är avmonterade. Tar ju bara 10-20min att plocka av vevarna och byta batteri, vilket är en bråkdel av batteritiden. Är relativt nöjd, föredrar Quarqs design i batteri men då är det några tusen extra.
Balans är ganska värdelös grej, finns inget som säger att 50/50 är bättre än 45/55.
Rotor 3DF är BB30 om jag inte har fel medans de andra mätarna finns det BB30 till 24mm lager att köpa. Alla mätare fungerar med BB30 på något sätt. Är dock inte 100% säker.
grbstax skrev:
-------------------------------------------------------
> Det lutar nog ändå åt ett Quarq och det ser ju
> ut att gå att köpa på ebay för runt 10k... Jag
> gillar smidigheten med batteriet :-)
10k innan tull och moms om du importerar från usa. 12-14k efter tull och moms.
Om du cyklar över 600h per år på cykeln så är väl batteribyte en faktor men skulle inte räkna in det i ekvationen.
Hade också lite fördomar om P2ms batterilucka men när man väl tänker efter så är det såpass sällan som man väl byter batteri. Att spara 2000-5000kr kan ge dig något annat roligt att köpa istället. Typ kolfiberhjulpar?
Frakten, tull & moms blir inget bekymmer då jag har vänner som bor i USA och som kommer hit titt som tätt. Så, prisskillnaden blir marginell och då får jag min batterilucka lättillgänglig trots att jag bara cyklar 200h/år. ;-)
Tack ändå för all information!
jika skrev:
-------------------------------------------------------
> 1/2 ot men går det få p2m med kolfiber vevar?
> Viktskillnad original xx1, quarq xx1 och p2m?