Bästa sätt att öppna kedjelås

tinu

Ny medlem
Hej!

Hur brukar ni göra när ni vill öppna ett kedjelås? Det går ju lätt att sätta på den, men att öppna den igen...
Jag har använt en tång på var sin sida av kedjelåset och tryckt dom åt motsatt håll, det gick men inte så smidigt. Nu undrar jag om det finns ett speciellt verktyg för det eller har ni ett bra sätt att öppna ett kedjelås?
Tacksam för alla tipps.

/Martin

Håll den så att du, med ett finger, kan trycka inåt på de två "hörn" av kedjelåset som inte har det där åttaformade hålet. Tryck ihop på det viset, samtidigt som du med händerna trycker ihop (i kedjans längdriktning) kedjelåset, så bör det klicka upp ganska lätt. I alla fall om kedjan är hyfsat ren.

Här är en bra film som visar det jag försökte skriva. Kan du ryska är det möjligen en bonus, men det behövs inte för att förstå...

Tack så mycket för de snabba svaren!

Jättebra med en video, ska försöka göra på så sätt. Kedjelåset i sig kan inte vara problemet, det är den som följde med med kedjan.

Efter 10 min slit med en snabbkoppling sökte jag på happy och fann detta. Problemet löstes direkt. Nu ska kedjan träs rätt väg genom den bakre växelföraren ;)

Tack happy!

Tillbaka
Topp