Cannondale jekyl 1000
Aktiv medlem
Bästa sättet att rengöra kedjan
Man tar lös kedjan och lägger den i en burk med bensin, diesel eller liknande. Samma med kassetten.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag gör både ochSka man tvätta bort eller låta den behandlingen som kommer med på en nyinköpt kedja vara kvar?
För att det är pilligt, tråkigt, skitigt, tidskrävande och måste göras ofta.Fö undrar jag hur det kan komma sig att så många har så starka synpunkter på just kedjevård?
Är det för att det är en basservice som alla undantsgslöst klarar av att utföra?
Japp. Vi har ett I-landsproblem här! Någon måste göra något!För att det är pilligt, tråkigt, skitigt, tidskrävande och måste göras ofta.
Det ligger nånting i det. Undrar om det svårt att få till det?Nä, jag tror det är att det är en underbar skillnad att trampa iväg med en nyfinad, nästan friktionslös kedja. Särskilt på racer skulle jag kunna tänka mig.
Sättet jag föredrar är att inte använda kedja under vinterhalvåret utan istället rem som inte behöver smörjning.det bästa sättet att hålla kedjan är att inte behöva göra det. genom att använda smörjmedel baserat antingen på olja eller vax, men som inte bygger upp smuts.
menar du en sån där quicklink?Nu börjar åter den långa vägen... Som jag går fram med min gamla sko...
Jag har skurit mig 1 flöjt i sälgen här vid strömmen i Örebro...
Citat ur visan om den gamle skärsliparen.
Det finns hur många jävla tips som helst, om hur man skall rengöra 1 gammal kedja!
Mirakelmedel, mirakelkurer, mirakelbad... "You name it"
Dagens moderna precisionskedjelås, borde för en gång, för alla avsluta diskussionen och avlysa alla myter.
intressant observation.Fö undrar jag hur det kan komma sig att så många har så starka synpunkter på just kedjevård?
Är det för att det är en basservice som alla undantsgslöst klarar av att utföra?