Bästa stigarna i mellansverige

Fischer37

Aktiv medlem
Kommande helg ska jag och två vänner cykla hela helgen. Vi kommer att ha ha husbil.
Var de bästa stigarna finns beror ju på vad man är ute efter. Tror vi alla tre kanske har lite olika önskemål men om vi tänke oss att det gärna får vara 4-5 mil av sammanhängande stigar. Det får gärna innehålla bra flow med lite fart, inte för flackt, partier av mer tekniskt utför och gärna så lite transportsträckor som möjligt.
Bor i Kilsbergen, så det blir inte här. Vännerna bor utanför Stockholm. Tänker en radie på 2-3 timmar bil från Stockholm kanske.

Tips?

Men ligger det verkligen i Mellansverige?

Ah, nu kan jag lära mig något. Wikipedia säger:

Ej att förväxla med Mittsverige.

Mellansverige är det område i Sverige som består av landskapen kring sjöarna Mälaren, Hjälmaren, Vänern och Vättern.[1] Det kan i vissa sammanhang även inkludera Dalarnas och Gävleborgs län.

Älgjakten i Stockholm börjar den 8:e oktober. Men det kanske var just det du menade var bra?
Jag tycker Flottsbro är najs, parken om man gillar sånt men finns en hel del andra fina stigar runt omkring också. Kanske inte 4-5 mil dock.
Ja precis, åker man till Dalarna eller andra delar så kan det ju vara jakt. Antar det inte är någon jakt i Hellas? 🫣

Tillbaka
Topp