Valhalla_
Aktiv medlem
BBB Roundabout klinga??
Jag köpte igår en BBB roundabout klinga 36t för att jag ville köra 2x9, och då närmare bestämt 22/36t i fram. Snygg var den, CNC-fräst i aluminium. När jag provade den på gården så fick jag i stort sett direkt världens chainsuck när jag växlade ned från stora till lilla i fram. Jag trampade inte direkt hårt, utan mer "normalt", jag har misshandlat min shimano-drivlina med ståldrev betydligt hårdare utan problem kan ju tilläggas. Och nu ser drevet ut som satan, efter bara 5 minuters cykling!! Mjukt skitmaterial är det, det blir "skägg" på en del tänder pga växlingen, de fint frästa växlingsramperna ser ut som skit. Efter fem (5) minuter!!
Har jag missat något nu, är det möjligen "standard" att kedjan kilas fast och "sugs upp" på "stordrevet" när man växlar ned i fram och trampar normalt? Måste man trampa som om man hade ägg under fötterna eller?? Jag har ju fått världens färgskav på min nya ram! För helvete! Kan man reklamera klingan eller vad ska jag göra, den var ju svindyr!
Har jag missat något nu, är det möjligen "standard" att kedjan kilas fast och "sugs upp" på "stordrevet" när man växlar ned i fram och trampar normalt? Måste man trampa som om man hade ägg under fötterna eller?? Jag har ju fått världens färgskav på min nya ram! För helvete! Kan man reklamera klingan eller vad ska jag göra, den var ju svindyr!
Senast ändrad: