Bcf aero erfarenheter

Bcf aero erfarenheter
Alltså, det där med aerodynamik är ju svårt. Bara att göra ramen bred på vissa ställen är ju inte säkert det blir bättre. Vikt är ju enkelt, lättare är alltid bättre men om jag skulle köpa en aeroracer skulle jag nog vilja ha en med på något sätt dokumenterade ”bevis”, antingen mätdata eller goda tävlingsresultat.

Senast ändrad:
Bcf aero erfarenheter
Alltså, det där med aerodynamik är ju svårt. Bara att göra ramen bred på vissa ställen är ju inte säkert det blir bättre. Vikt är ju enkelt, lättare är alltid bättre men om jag skulle köpa en aeroracer skulle jag nog vilja ha en med på något sätt dokumenterade ”bevis”, antingen mätdata eller goda tävlingsresultat.
Goda tävlingsresultat?

Bcf aero erfarenheter
Eller om den förekommer på större tävlingar generellt skulle jag säga.
Om MvdP kör ifrån nån på ramen säger lite.....

Men om han inte kör ifrån någon på ramen kan säga något.

Tävlingsresultat är mätbart helt enkelt.

Vad är en tävlingscykel? En cykel tillverkaren menar ska tävlas med men som kanske aldrig haft en licensierad cyklist på sig eller cyklar som faktiskt är med i tävlingar?

Bcf aero erfarenheter
Men om han inte kör ifrån någon på ramen kan säga något.

Tävlingsresultat är mätbart helt enkelt.

Vad är en tävlingscykel? En cykel tillverkaren menar ska tävlas med men som kanske aldrig haft en licensierad cyklist på sig eller cyklar som faktiskt är med i tävlingar?
Sätt Frome på nya SL 8 om du inte vill sälja cyklar isf.
Cykeln har marginell betydelse jämfört med cyklisten.

Bcf aero erfarenheter
Ser inte heller den självklara kopplingen mellan en cykel proffsen vinner etapper på och en bra cykel för en motionär. Det kan vara så, men behöver inte. Dessutom tunnar det ut urvalet rejält. Nej, BCF syns inte i Protour-klungan. Nu har inte jag heller koll längre, men jag vågar påstå lite generellt att de allra flesta cykelmärken inte förekommer i Protour-klungan. Cykelväljarlivet skulle bli torftigt och kanske ofta onödigt dyrt med det kriteriet. Men man gör som man vill, inga direkta fel i hur man väljer.
Vore jag TS skulle jag lista ut vilka syskon BCF-ramen har och googla runt även på dem.

Bcf aero erfarenheter
BCF lär inte ta sin hoj till McLarens vindtunnel. Specialized la väl ner Vengen för Tarmac var (i princip) lika aero. Eller så var det bara påhitt för att behålla kunderna när man lade ner en dyr modell.

Köpa en aero hoj med alla dess nackdelar (relativt tung, sidvindskänslig, krånglig att sätta på cykelstället och sannolikt mer okomfortabel) utan att få tillräckligt stor fördel som uppväger dessa det känns ju b.

Goda tävlingsresultat kan ju onekligen tolkas fritt. Men bättre validering än så lär man inte få på denna aktuella hoj. Säg att en topp 10 cyklist i Sverige byter från en Canyon Aeroroad till denna och kör lika bra som innan bytet så kan det ju duga som validering för en Svenson. Eller klubbens bästa cyklist byter från en vanlig hoj till denna och inte kör ifrån dig med en minut mer så kan det ju räcka för att avskräcka.

Bcf aero erfarenheter
Den här, i samma prisklass är vindtunneltestad och har protourstall.

Eller lite lägre specad för halva priset. https://www.decathlon.fr/p/velo-de-route-rcr-rival-axs-capteur-de-puissance/_/R-p-341573

Undrar var dom får ramarna ifrån? Det lär ju knappast vara en ram utvecklad av Decathlon utan snarare för att snabbt täcka upp ett behov när man sponsrar ett lag. Som en motor för att sälja fler €500 triban hojar.

Bcf aero erfarenheter
Borås cykelfabrik är väl bara annat namn på importerade kinaramar?

De köper open mould ramar ur en katalog och ber om svart lackering. Otroligt fula.

Bättre att köpa en ram själv från Kina, då kan de erbjuda precis vilken färg du vill.

Bcf aero erfarenheter
Eller lite lägre specad för halva priset. https://www.decathlon.fr/p/velo-de-route-rcr-rival-axs-capteur-de-puissance/_/R-p-341573

Undrar var dom får ramarna ifrån? Det lär ju knappast vara en ram utvecklad av Decathlon utan snarare för att snabbt täcka upp ett behov när man sponsrar ett lag. Som en motor för att sälja fler €500 triban hojar.
När Tour utsåg bike of the year -23 låg Van Ryseln och högg Tarmacen, för dubbla priset, i svansen. Aningen tyngre och mjukare men typ lika aero.

Decathlon är väl typ världens största sporthandlare. De kan nog köpa/anställa/utveckla det de behöver.

Bcf aero erfarenheter
Har en BCF Aero och är supernöjd. Har även tävlat massa på den. Aldrig någonsin nån som sagt att den inte är UCI-godkänd. Tror för övrigt att den är det bara att de inte lagt energi på att sätta på klistermärket...
Körde tidigare på en Aeroad och tycker denna är rappare och faktiskt ännu finare, dock kan styrkombon förändras, men det jobbar de på hörde jag. Har beställt den med special-lack. Kostade inte många kronor extra och den blev svin-fet i Bristish Racing Green.

Men smaken är ju som baken och plånboken..

Bcf aero erfarenheter
Har beställt den med special-lack. Kostade inte många kronor extra och den blev svin-fet i Bristish Racing Green.
Har du någon bild? Vore intressant att se.

Jag har sneglat på deras cyklar men mattsvart är så tråkigt. Loggan är också ful som stryk men det går väl att leva med om färgen på cykeln är skoj!

Bcf aero erfarenheter
Har du någon bild? Vore intressant att se.

Jag har sneglat på deras cyklar men mattsvart är så tråkigt. Loggan är också ful som stryk men det går väl att leva med om färgen på cykeln är skoj!

Bilagor

• IMG_9125.jpeg
    IMG_9125.jpeg
    353.9 KB · Besök: 193
Tillbaka
Topp