begagnad "bra" cykel eller ny "halvbra" aero?

crtmn

Ny medlem
Asså egentligen det här med att uppgradera sig...
Om vi utgår från en kostnad av 17' och tittar lite på möjligheter iom höstreor osv
Går inte upp på 20', det skall till lite material emellan oxå :P (hjälm, pedaler.skor)
Kommer att återvinna mina Mavic Cosmic Elite S som halv aero aluhjul...50mm får komma längre fram.

Man skulle kunna tänka sig att köpa en 3år Tarmac, TCR mm som är lite mer specad och "viktreducerad" i jmf.
eller tex en felt AR5 (kanske tom ner till AR15), meriada reacto CF 5000, Giant Propel adv 1
nyutvecklade aeroramar

Beprövade allrounders mot nya aeroramar i lite lägre segement.
Inte så mkt aero på begsidan.

Jag menar sverige är ju sverige och så mycket klättra är det inte så i slutändan tjänar plånboken på...vad?

Spelar det så stor roll om man har aeroram eller inte om man inte kör med tempostyre?
Obs att det snarare är en tanke och inte ett ifrågasättaned. :)

crtmn skrev:
-------------------------------------------------------
> så i slutändan tjänar plånboken på...vad?

Att inte köpa något alls?

Skulle inte benämna vare sig AR5, Reacto 5000 eller Giant Propel som "halvbra".. Snarare helbra.

Står själv inför dilemmat, satsa på en Reacto 5000, Venge Elite eller ANNAT Aero. Men det handlar mer om min egen fåfänga att det ska gå fortare med samma muskler.

gaera skrev:
-------------------------------------------------------
> Spelar det så stor roll om man har aeroram eller
> inte om man inte kör med tempostyre?
> Obs att det snarare är en tanke och inte ett
> ifrågasättaned. :)

Ja. Cykeln står för 20% av luftmotståndet. Om jag inte missminner mig, så hävdar spez. att deras Venge är 45? sek snabbare över 40 km jämfört med en "vanlig" linjehoj, typ tarmac.

Tillbaka
Topp