Begagnad MTB köpråd av det jag har hittat på blocket

De HT som OlofSx länkade till från Decathlon och TCM cykel är snäppet upp komponentmässigt och hade jag i så fall rekommenderat.

Annonser är inte tillåtna i forumet och brukar leda till åtgärd från moderatorerna. Oavsett så ska TS inte köpa en för liten cykel.

Senast redigerad av en moderator:
Olof, uppskattas, då du/ni har koll på dessa saker. Du har helt rätt i det du säger, men jag levde på hoppet att man kan hitta en heldämpad MTB för 10 000 kr ish, men det håller helt enkelt inte. Håller till i Motala. Ha det bra.

Tid för ytterligare rådgivning?
Vilken utav dessa skulle du föredra, fine, Suntour går inte komma ifrån, blir rockshox eftermarknad i ett senare skede.

Du går i cirklar. Nu frågar du om den enklaste varianten av Scott Aspect. Det är en mycket sämre och tråkigare cykel än den Scott Scale du hade med i ditt första inlägg. Börja med att provcykla den Decathlon cykel som OlofSx har rekommenderat, Scott Scalen och om du kan tänka dig den även Whiten. Det finns en uppsjö av cyklar i instegssegmentet, men du kommer inte att hitta en fantastisk deal. Du har fått tre bra förslag.

Vill du ha bra heldämpad får du titta på 26-tummare. Jag har en Commencal super 4 team som är en rolig cykel. Den enda nackdelen är att åtminstone årsmodell 2009 och 2010 har en felkonstruerad sving som går sönder, men som de byter på crash replacement om det inte är gjort på garanti. Det finns dock tyvärr ingen till salu varken på Happy eller Blocket. Du kan ju lägga ut en köpes annons och se om du får napp (min är medium och är inte till salu).

Under tiden är marin san Quentin 2 tillbaka på ordinarie pris 15000 efter flera veckor med flest 29% rabatt och sen 49%

Under tiden är marin san Quentin 2 tillbaka på ordinarie pris 15000 efter flera veckor med flest 29% rabatt och sen 49%

Det kommer komma många, många fler erbjudanden. Jag tror senhösten kommer bjuda på massor med klipp. Produktionen i världen är större igen samtidigt som vissa delar av världen känner av en nedgång. Allt som produceras nu säljs inte direkt. Det har varit fantastisk vinstmarginal ett tag nu för Shimano & co men de överlever nog med bara 30-40% också.

Tillbaka
Topp