Begagnathjälp till rookie

lurk

Ny medlem
Tjena. Rätt ny på happy och i behov av lite kvalificerade köpråd.

Jag är spekulant på en Gary Fisher Ziggurat 2006 med en FOX F100RL, SRAM X.0 bak och Shimano XT fram. SRAM X.0 triggers sköter växelbytandet. Avid J 7 ser till att stoppa ekipaget.

Jag har mycket svårt att hitta några som helst prisuppgifter och behöver lite snabb sanity-check ifrån happys samlade kompetens. Jag har toksurfat på happy och annorstädes och det enda jag hittat är en uppgift här i forumen på att en nästan exakt likadan hoj köptes ny för strax under 20000 i somras - enda skillnaden jag kunde hitta var att det var en tuffare framgaffel på den (Float X).

Vad kan en dylik hoj vara värd om den är i gott skick och bara rullat runt 20 mil?
Vad är normal värdeminskning på begagnade hojjar? Hur många % tappar en hoj i pris per år?

Grymt sugen på att åter få händerna på en mtb jag kan lita på i skogen men vill att priset blir rätt.

IMHO
25-50% värdeminskning när den rullar ut från butik. Lite beroende på ramgarantierna.
Ytterligare 15-30% per år med avtagande takt
bara 20 mil på 2 år håller väl upp värdet

Låter väl som en halva-priset-affär ungefär. Har senare reor drämt ner nypriset rejält påverkar det naturligtvis.

Det ÄR skillnad på nytt och "nästan" nytt.

Tillbaka
Topp