Behöver däckval råd

DaretoTri

Medlem
Behöver däckval råd
Jag behöver kombinera 2 däck: vilken bör jag använda fram och vilken back för en HT och cykling på icke lerig trail
Smart Sam lite sliten 27.5x2.25
Och
Rocket Ron 27.5x 2.10

Tackar!
Samuel

Bilagor

• IMG_7371.webp
    IMG_7371.webp
    316.2 KB · Besök: 9
  • IMG_7375.webp
    IMG_7375.webp
    254.3 KB · Besök: 6
  • IMG_7367.webp
    IMG_7367.webp
    198.6 KB · Besök: 6
  • IMG_7370.webp
    IMG_7370.webp
    285.5 KB · Besök: 5
Behöver däckval råd
det spelar nog inte så stor roll, men om du sätter smart sam bak har du chans att slita ut det, sedan slippa det.

rocket ron är ett förhållandevis bra framdäck.

fyller gärna på med nya däck fram, för att gynna både mönster och greppigt gummi där. när bakdäcket slitits ut, flyttas framdäcket dit.

sen dags för nytt och fräscht fram.

osv...

Behöver däckval råd
det spelar nog inte så stor roll, men om du sätter smart sam bak har du chans att slita ut det, sedan slippa det.

rocket ron är ett förhållandevis bra framdäck.

fyller gärna på med nya däck fram, för att gynna både mönster och greppigt gummi där. när bakdäcket slitits ut, flyttas framdäcket dit.

sen dags för nytt och fräscht fram.

osv...
Tack så mycket!

Behöver däckval råd
en klassisk kombo är rocket ron fram, och det mer omönstrade thunder burt bak. liknar det upplägg du skulle kunna ha.

(ot) kan sedan berätta om när jag prövade konceptet racing ray fram, racing ralph bak. ray säljs som ett dedicerat framdäck, och liknar rocket ron både i känsla och utseende.

det var väl inte något större fel, men inte någon oväntad glädje heller. men rullet var sådär, och jag stördes av det begränsade drivgreppet på bakdäcket ralph när det utmanades av stenhällar och rötter, särskilt i väta.

när framdäcket racing ray slitits ned något och kunde passa bak flyttade jag det till bakhjulet, och köpte ett nytt ray fram.

belönades med klart bättre grepp på bakhjulet, och även bättre rull.

det man kan säga gott om när det gäller racing ralph är att det verkar outslitligt. men gummiblandningen har dålig greppförmåga. det till synes greppiga mönstret hjälper inte tillräckligt för att kompensera det

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp