Behöver lite hjälp med val av tyg till långbyxor.

Miche

Aktiv medlem
Hejsan!

Jag skall investera i ett par långbyxor som kommer att få fungera till AM/FR/DH och närkamp för att senare bli avklippta till AM/FR/DH-shorts i sommar. Jag står mellan valet och kvalet av material. Antingen 100% bomull eller 65% polyester och 35% bomull. Vilket tygskall man välja och vilka fördelar ger olika tyger? Jag vet att man allmänt är allegisk mot bomull inom cykelvärlden men säga vad man vill så är bomull väldigt bekvämt. Tänkte även kunna ha dem när jag är ute och trasker i terräng för att hitta dolda stigar.

Tack på förhand och mvh:

Ett tips om kompletta byxor i polyester/bomull-blandning som jag har god erfarenhet av är
260-06_ny.jpg

269:- http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16259&plats_id=1461

Men sedan jag köpte mina har ITAB fått in fler modeller, nu skulle jag titta närmare på de här
http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16715&plats_id=1461

Men för bekväm cykling finns det bättre byxor
Tex de här för 100:-, som jag den här vintern pendlat en hel del i
file=70579

http://happymtb.org/forum/read.php/1/796343/938649#msg-938649

/Håkan

Miche skrev:
-------------------------------------------------------
> HåkanC: Prasslar polyester/bomull-blandnings
> byxor?

Det är från byxa till byxa. Är själv noga med tysta byxor, men har inte fattat varför vissa byxor prasslar o andra inte, det hänger inte enbart på material. Provlyssna dem!
(och om du ser en jeppe gå omkring med örat mot byxorna i affären är det jag.)

ratatosk skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är från byxa till byxa. Är själv noga med
> tysta byxor, men har inte fattat varför vissa
> byxor prasslar o andra inte, det hänger inte
> enbart på material. Provlyssna dem!
> (och om du ser en jeppe gå omkring med örat mot
> byxorna i affären är det jag.)
>
Provlyssna dem, hehehe ;-) Jo jag skall be dem göra det åt mig. Är själv likadan kläder skall inte låta. Det får bli polyester/bomull byxor.

Bosse rekommenderar dig att gå till närmsta försäljare av secondhand kläder och köpa dig ett par jeans, du kan få ett bra par för ca 30 kr. De är slitstarka, snygga, billiga, skyddande, snygga som jeans och du smälter in i din omgivning. Varför ska man alltid krångla till saker när det finns enkla lösningar?

Jeans är the shit.

Vill du ha shorts föreslår jag att du köper ett par shorts. Finns billiga men helt ok i närmsta sportaffär.

Håller med Bosse, varför krångla till det. Jeans funkar för Shaun Palmer, jag kommer aldrig bli lika snabb så då borde det funka för mig också. :D

Fässberg: Man kan ju sätta knä- och benskydden ovanför om de inte får plats innanför ;-)

Bosse och Mårten: Jag har hittat ett par som jag gillar som finns i två olika kvalite'er.

Tillbaka
Topp