Behöver lite tips kring köp av begagnad landsvägscykel.

bobbers

Medlem
Hej alla cyklister,

Är sugen på att införskaffa min första landsvägscykel (eller gravel) och hittade denna som verkar intressant. Problemet är att jag inte kan hitta någon information alls om den online. Kanske någon pixel-detektiv eller cykelvetare kan informera mer om den är värd priset som efterfrågas? Den ligger ute för 6000kr. Modellen gissar jag är Nakamura SL 3.0 Carbon. Bifogar några bilder här.
465hgYd.jpeg
QDXDOc0.jpeg
Ear90qW.jpeg
XBWCOvm.png

Ska tillägga att jag är 179cm, vilket verkar vara ok för den ramstorleken på andra modeller, men rätta mig om jag har fel. Har en hybrid i dagsläget och är sugen på något nytt inför sommaren.

Tack på förhand.

Förutom att märket Nakamura mest sitter på rostiga cykellik vid tågstationer så kan den säkert funka. 6000 låter dock som ett väl högt pris.

Fälgbromsar och synnerligen osexigt märke borde göra den svårsåld när du vill byta upp dig om något år. Får du den för halva priset börjar det kännas prisvärt, men annars hade jag valt att söka vidare.

Förutom att märket Nakamura mest sitter på rostiga cykellik vid tågstationer så kan den säkert funka. 6000 låter dock som ett väl högt pris.

Fälgbromsar och synnerligen osexigt märke borde göra den svårsåld när du vill byta upp dig om något år. Får du den för halva priset börjar det kännas prisvärt, men annars hade jag valt att söka vidare.
Man ska inte dissa en cykel bara för att det är fälgbroms. Det finns komponenter även att det är fälgbroms som kan kosta en hel del än priset på den cykeln.

Man ska inte dissa en cykel bara för att det är fälgbroms. Det finns komponenter även att det är fälgbroms som kan kosta en hel del än priset på den cykeln.
Jag säger absolut inget om att den inte skulle göra sitt jobb. Jag vidhåller dock att andrahandsmarknaden för en fälgbromsad cykel med o/ökänt märke inte ser så ljus ut...

Min senaste och nyaste cykel ha jag byggt med fälgbromsar och utan avsikt att sälja. Jag har andra cyklar med skivbromsar. Som jag inte heller har för avsikt att sälja.
För femtioelfte gången, detta forum är besatt av att bromsa.
För cykeln ifråga kan man kanske hitta en liknande här https://buycycle.com/sv-se/shop/bra...WNPEG2laYKyf0boyakIILU3PM8kD990XDkNndjURC4eHz
Dra sedan av typ 30% av priset dunhittar, motsvarande Buycycles vinst.

Tillbaka
Topp