Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ska kika på det. I väntan på komponenter så finns tid att preppa ramen ?Jag fick rekommendation om Boeshield T-9, så det har jag kört. Lägger sig som en torr fin hinna.
Precis den! Sprayen funkar fint till ram. Sprutar ganska rikligt i alla håligheter, inkl. eventuella dreneringshål i gaffelben och stag. Sen skakar, ruskar och svingar runt rejält så att alla ytor ska täckas så bra som möjligt, sen får det torka några dagar.Ska kika på det. I väntan på komponenter så finns tid att preppa ramen ?
Körde du spray eller flaska? Är det denna? https://www.mantel.com/se/boeshield-t-9-spray. Bara å tjoffa in i alla hål på ramen eller?
Motorolja skyddar perfekt, men stannar inte kvar över tid.Ett tips från mig är att läsa riksantikvarieämbetets test av rostskydd. Vanlig motorolja presterade bättre än linolja.
Ta bort rosten. Eller kör motorolja (och återbehandla var tredje år)Lånar tråden. Om man har en äldre stålram som redan har lite rost (inte mycket) invändigt, hur gör man? Linolja direkt i eller ska man försöka ta bort rosten först med nåt annat medel?
Ta bort rosten. Eller kör motorolja (och återbehandla var tredje år)
Finns ju massor av spännande former på stålborstar. Finns säkert nån variant som lämpar sig för cykelrör.Hur tar man bort rost inuti rören...?
Med svårighet... roterande borste på flexibel axel?Hur tar man bort rost inuti rören...?
Linolja har även en rostlösande förmåga, så det bara att köpa en burk på biltema och spruta i alla hål som finns.Lånar tråden. Om man har en äldre stålram som redan har lite rost (inte mycket) invändigt, hur gör man? Linolja direkt i eller ska man försöka ta bort rosten först med nåt annat medel?