Behövs stål?

Behövs stål?
staine skrev:
Men det går inte att tvätta sig med, kom ihåg var ni läste det först.
Stålborste tar bort smutsen effektivt skulle jag säga!

jodå, stål går att tvätta sig med. Jag har en ståltvål som man använder sig av om man t.ex. ätit kräftor och sedan tvättar händerna med den och då försvinner all doft av kräftor och kräftspad !!!

Behövs stål?
Stålull är ju perfekt under armarna!!

På cykeln kan man stoppa den i bibsen och få lite extra dämpning.

Annars är ju stålramar väldigt fina. Stålstolpe är inte lika trevligt dock. Där kan aluminium vara ok!

Behövs stål?
staine skrev:
Men det går inte att tvätta sig med, kom ihåg var ni läste det först.
Stålborste tar bort smutsen effektivt skulle jag säga!

jodå, stål går att tvätta sig med. Jag har en ståltvål som man använder sig av om man t.ex. ätit kräftor och sedan tvättar händerna med den och då försvinner all doft av kräftor och kräftspad !!!
Semi OT, har du testat att köra ståltvål under armarna?

Behövs stål?
Behövs stål? Det finns väl knappt längre, men stålracer från 70-80 tal tycker jag är riktigt vackra.
Det kan jag inte säga om dagens kolfiberhojar.

Behövs stål?
Behövs stål? Det finns väl knappt längre, men stålracer från 70-80 tal tycker jag är riktigt vackra.
Det kan jag inte säga om dagens kolfiberhojar.
Finns massor av cyklar i stål nuförtiden. Skulle tro det finns fler tillverkare av stålramar idag än för 10 år sedan. Men de flesta handlar om custom, boutique och små märken. Se på en mässa som Bespoked i Europa eller MADE i USA t.ex. :) Så visst behövs stål. Har själv en stål gruscykel svetsad i Frankrike av Columbus stål.

Behövs stål?
Jag byggde ihop en lvgcykel på en splajs ny stålram i vintras. Traditionella 73/73° vinklar. Även stålgaffel och ? fälgbromsar. "Moderna" komponenter iövrigt.
Det är tyvärr den roligaste cykel jag äger ?
20240706_134726.jpg

Tillbaka
Topp