Beräkna nypris på cykel+delar 4 år gammal

T.R.S.

Ny medlem
Har en Cannondale F500 som jag är nyfiken på vad den kan kostat med den utrustning som är på, vet inte riktigt vad som är orginal o inte.

Har kvitto på nyinköpet vilket innefattar grundcykeln samt lite utrustning:

Cykel Cannondale F500 2003 12745:-

Trådlös cykeldator 435:-

BBB kolfiber flaskhållare 22G (viktigt);) 480:-

Utrustning jag inte vet vad det kostar:

* Fälgar Mavic Crossmax SSC 26" (XL?) 2 st

* Styre Pazzaz kolfiber (orginal?)

* Hope hydrauliska skivbromsar fram/bak (orginal?)

* Sadlar 2 st extra samma märke Selle Italia Trans Am skinn, Royalgel M1

* Pedaler LP components med utbytbara dubb

* Växlar shimano deore XT tror jag är orginal..?

Sen är det div kringutrustning som pumpar för dämp/däck, hjälm, handskar, stänkskärmar, tacx trainer, verktyg, sadelväska, lampor etc men det är inte så relevant i prisberäkningen.

Cykeln är alltså inköpt 2003 sen utrustningen därefter men vet inte exakt när, någon som har bra koll på ca priser? =)

cy.JPG ht=580

MVH

Senast redigerad av en moderator:
Jag kan inte hjälpa dig med de aktuella priserna, men jag kan ställa mig något frågande till metodiken.. Förmodligen kommer priset inte att vara en procentsats av nypriset ändå, utan mer vara något högre än vad originalhojen är värd idag. Jämför med rekommenderade begpriser för bilar, där man slår på årsmodell och miltal, och extrautrustning och skick enbart påverkar priset.

Jag skulle tippa att dina uppgraderingar kan höja priset med sådär en femtonhundra mot orignalhojens nuvärde.

Men jag har lite dålig koll på XC-hojars prisnivå, så förhoppningsvis kan du få mer hjälp snart.

Lyckat ill!

Ja nu var det inte begpriset det var frågan om utan vad det kostade "nytt" =) Cykeln kommer troligen aldrig säljas vidare, det används antingen tills det är lindat runt ett träd eller så får det stå o samla damm.

Alltså nypris, hur många kronor är investerade till cykeln?

MVH

Tillbaka
Topp