Beroende av cykling?

Beroende av cykling?
Nej, jag är inte beroende. Tyvärr. Den där endorfinkicken folk snackar om har jag aldrig upplevt. Jag tycker mest det är jävligt jobbigt när jag tränar, och vill sluta så fort jag kan. Det är resultatet av träningen i sig jag tränar för, inte känslan under tiden.

Däremot gillar jag det sociala med cyklingen. En skön tjôtrunda med roliga och trevliga cykelkompisar/klubbkamrater är alltid lika njutbart. Likaså mysiga rundor en varm sommardag i vackra omgivningar om tempot är lågt. Men beroendeframkallande är det inte.

Beroende av cykling?
Jag kan lätt säga att jag är beroende, skulle kunna cykla varje dag i vilket väder som helst. Älskar allt med cykling; träningen, tävlandet, cyklarna, community:n, att se cykling, att läsa om cykling. Det har gått så långt att jag ska helt byta inriktning på mitt yrkesliv och försöka få något jobb i en cykelaffär. Det tar upp mycket av min vakna tid, my addiction. Just nu försöker jag skära ned på mina ständiga besök på ett 50-tal webadresser som har med cykling och träning att göra. Många i min omgivning skakar på huvet åt mina 10 timmar plus i veckan jag lägger på att sitta på sadeln. De undrar varför vår bil är så smutsig, varför jag inte vill supa mig full varje fredag och lördag etc.

Beroende av cykling?
Helt klart beroende, på ett positivt sätt. Cyklingen får mig att må bra. Cykla varje dag är inget måste, men gärna 3-4 ggr i veckan. Att cykla ihop med andra ger ofta en känsla av lyckorus, för glädjen blir mångfaldig jämfört med om man skulle cykla ensam. Solorundorna har jag nära nog slutat helt med, det blir väldigt sällan.

/Leo

Beroende av cykling?
Jag är lätt beroende av cykling. Jag känner dock inte att jag måste cykla varje dag (även om jag skulle vilja), det kan vara godkänt med ett pass på skidorna eller med löparskor på fötterna. För träna måste jag göra varje dag, gärna mer än en gång. Så är det bara.

http://linusmood.wordpress.com/

Beroende av cykling?
Eftersom jag mår dåligt om jag inte får cykla på någon dag så faller jag nog också in under kategorin beroende. Men jag känner inte att jag måste cykla varje dag för det.

Beroende av cykling?
Jag är beroende av motion. Cykel är kul men hade jag bott där det fanns snö så hade jag likagärna åkt längdskidor. Cykel är frihet, jag cyklar helst ensam. Enda tiden för lugn och ro, reflektion och mina egna tankar.

Beroende av cykling?
MTBiker skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är beroende av motion. Cykel är kul men hade
> jag bott där det fanns snö så hade jag
> likagärna åkt längdskidor. Cykel är frihet,
> jag cyklar helst ensam. Enda tiden för lugn och
> ro, reflektion och mina egna tankar.

+1

Beroende av cykling?
Cykla för mig är egentid när man slipper oroa sig för allt annat runtomkring. Nyheter, sport, familjen, huset, bilen - allt sådant försvinner när man är ute och cyklar - det är helt enkelt bara roligt att cykla.

Sedan har mitt ego fått sig en kick framåt eftersom jag upptäckt att jag blir bättre, orkar mer och kan köra fortare trots att man börjar närma sig 40. Egot får sig en boost när man kränker 25-åringar i cykeluniform och man får en spark i röven (!) när det är tvärtom!

Sedan är det alltid roligare att skratta och ha trevligt i grupp än ensam! :)

Tillbaka
Topp