Berria Belador PRO? Något att ha?

Potata

Aktiv medlem
Hej. Såg att denna kom ut till riktigt vettigt pris kontra prestanda/geometri/kvalité och är lite intresserad att höra ifall någon här kör en sådan eller har tidigare erfarenhet av just detta märket. Vad jag kunnat läsa på av det lilla som står om dessa på nätet verkar det låta väldigt bra.

Kan inte riktigt släppa priset för det man får, låter som en bra deal? Länk: https://cykelhuset.com/product/berr...shbcNQEl94WPHw28OS3udghASG2vEdQBoCjQkQAvD_BwE

Hej. Såg att denna kom ut till riktigt vettigt pris kontra prestanda/geometri/kvalité och är lite intresserad att höra ifall någon här kör en sådan eller har tidigare erfarenhet av just detta märket. Vad jag kunnat läsa på av det lilla som står om dessa på nätet verkar det låta väldigt bra.

Kan inte riktigt släppa priset för det man får, låter som en bra deal? Länk:
Rensa gärna länkarna du postar från spårningsdelen

Jag skulle kolla hur breda däck ram o gaffel klarar, den levereras med i dagens läge smala 28mm, för en modern skivbromsad lvg skulle jag vara tveksam till en cykel som inte klarade 32-34mm.
Om jag förstår geotabellen rätt har ramen ovanligt korta kedjestag, vilket kan ställa till problem, men det böjda sadelröret kanske medför att det inte blir ngt problem?
Max däcksbredd är åtminstone ngt jag skulle kolla upp innan köp, skulle det bli ett köp skulle jag även kosta på mig bättre däck. Zipphjulen för 10kSEK är jag mer tveksam till, men för den som har råd: visst!
Men det är jag det.

<REDIGERAT>
Du kan strunta i mitt gnäll ovan
Enl Berras hemsida skall ram o gaffel klara 34mm däck.

Senast ändrad:
Uppfattat! Tack för svar. Kan du utveckla det här med kedjestag? Vad kan det medföra och vad är en ”bra längd” ?

Kan du utveckla det här med kedjestag? Vad kan det medföra och vad är en ”bra längd” ?
Den här bilden visar vad det är
geometri.jpg

Från den här gamla artikeln
https://happyride.se/pendlarduellen-nordgenomgangen/

En "bra längd" är förstås beroende på cykeltypen, men för en racer som skall kännas snabb och kvick utan att bli för nervös och kanske även stötig anser många att 40-41,5 cm är en bra längd. En touringcykel kan ha 46-47 cm kedjestag, för stabilitet och att hälarna inte skall slå i väskorna, vilket är en av anledningarna att jmf med en racer känns den mer som en buss.
Men kedjestagen är bara en av många delar som har betydelse för hur en cykel upplevs, särskilt gaffelns vinkel och försprång.

Sedan kan även utrustningen spela stor roll, jag fortsätter att "tjata" om däcken.
Att byta till bra däck i 30-32 mm kan göra stor skillnad på hur cykeln upplevs, bra däck kostar en del men enl mig är det värt det. Ett bra däck som finns i både 30 och 32mm är Continental GP5000, kostar under 480 SEK här
Däcket finns även som tubeless om hjulen klarar det och du vill ha det.

Tillbaka
Topp