[Beslutsångest] Gaffel till tungt svetto

Hermes

Aktiv medlem
Jag är en tung kille som cyklar i skogen ungefär 1 ggn/vecka och mest på knixig singletrack. Kör också ett långlopp/år.
Ramen är en On-One 456 och skall väl vara byggd för gafflar med med 4", 5" eller 6" slag. Den gaffel som är monterad är 3,5" och jag är sugen på nytt. Blir trött i nacke och axlar så körställningen är nog inte optimal.

Vad skall jag köpa ?
Rock-Shox Revelation 426 för 3650:- eller 3950:- känns som ett rejält lyft men egentligen tänkte jag lägga mindre pengar.
http://www.merlincycles.co.uk/marzo...shox-suspension-forks/rockshox-fork-sale.html

Just nu sitter det en Marzocchi MX Comp 85 mm som fortfarande är i bra skick.
Hur mycket bättre och roligare blir det med en Revelation jämfört med en Tora eller något annat i 2000-kronorsklassen.

Tacksam för synpunkter och tips ?

Revelation är jag nöjd med och igår så spanade jag in Johnnys 456 med en 130mm gaffel och den såg helnajs ut så jag skulle gå på den, om du inte känner ett behov av 20mm axel. U-Turn kan du skippa tror jag, jag har aldrig rört min utan kör med den i 130mm läget.

Största skillnaden skulle jag säga e vikten. Fast jag har helt ärligt lite dålig koll på tora gafflarna.

Min gaffel i profilen finns kanske kvar, fast det blir ju lite emr än 2000:-

Tillbaka
Topp