Beställa en Garmin Epix (klocka) från Tyskland - Problem?

pontiuspilatius

Aktiv medlem
Visst borde det inte vara några konstigheter?
Kan inte komma på något som skulle kunna bli problem, men vill bara dubbelkolla så att jag inte missar att tänka på något ?

Kan inte komma på något som skulle kunna bli problem, men vill bara dubbelkolla så att jag inte missar att tänka på något ?
Det som jag kommer på såhär på rak arm är att svensksålda Garminenheter har 3 års garanti. Vet inte hur det är när du handlar från utlandet. Och den där 3-års garantin fungerar, jag har fått nytt armband till två olika klockor.

Det som jag kommer på såhär på rak arm är att svensksålda Garminenheter har 3 års garanti. Vet inte hur det är när du handlar från utlandet. Och den där 3-års garantin fungerar, jag har fått nytt armband till två olika klockor.

Du tänker på reklamationsrätt kanske. Garanti är frivilligt att erbjuda av säljaren.

Du tänker på reklamationsrätt kanske. Garanti är frivilligt att erbjuda av säljaren.
Nja, jag menar att Garmin Sverige (generalagenten) lämnar 3 års garanti. Fast det kanske är reklamationsrätt. Hursomhelt, vad jag vill få fram är att om det inte är 3 års garanti/reklamationsrätt om man köper från Tyskland så skall man kanske ta med det i beräkningen.

Hittat nån deal till bra pris? Har själv letat som tusan efter EU-siter med lägre pris än i Sverige, men hittar nada. Är också sugen på Epix 2. Varifrån ska du handla?

Tillbaka
Topp