Beställa från actionsports?

Tarzan

Ny medlem
Tjenare!
Jag undrar hur det funkar att beställa från www.actionsports.de?
Framför allt hur långa leverans tiderna är,ska nämligen iväg i slutet av månaden.

Har alltid beställt från chainreactioncycles.com innan och det har funkat kannon,dock har dom inte dom grejerna jag vill ha denna gången.
Så jag undrar om de funkar lika bra från actionsports?

tack på förhand//Niklas

I slutet av månaden är idag så det blir lite väl tight kanske... Normalt behöver de 4-5 arbetsdagar att leverera från sin dörr till din dörr.

jag har beställt från dem många gånger o det har tagit 4 dagar en eller 2 ggr, men för det mesta 3 dagar om man beställer på morgonen/förmiddagen.

Actionsports levererar med UPS, så det går rätt så fort att få grejerna - beställer man på söndag/måndag så kommer det oftast redan på fredag. Tänk på att UPS levererar hem till dörren på dagtid, så är du inte hemma får du jaga ditt paket ett tag. Leveransadress till "jobbet" är alltså inte helt fel, så man kan kvittera sitt paket dagtid.

/Leo

Jag beställde dämpargaffel från dem för 2 veckor sedan. De drog pengarna direkt men jag har inte sett röken av leverans. Har fått ett ordernummer men de undviker konsekvent att svara på mejl om min leverans. Riktigt sunkigt tycker jag. Det sämsta var att "status bar" vid beställningen var grön, dvs prylen skulle vara på lager eller åtminstone "available". Vad gör man?

Balans skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag beställde dämpargaffel från dem för 2
> veckor sedan. De drog pengarna direkt men jag har
> inte sett röken av leverans. Har fått ett
> ordernummer men de undviker konsekvent att svara
> på mejl om min leverans. Riktigt sunkigt tycker
> jag. Det sämsta var att "status bar" vid
> beställningen var grön, dvs prylen skulle vara
> på lager eller åtminstone "available". Vad gör
> man?

Ring UPS, om du inte varit hemma dagtid så är chansen stor att paketet ligger och väntar hos dom till du tar kontakt för ny utkörning. Till skillnad från DHL och Schenker så lägger inte UPS ner något större jobb på att lämna "lappar" i lådan, om man inte är hemma. Inte heller ringde de mig då jag inte var hemma. Bokade en ny utkörning via UPS hemsida, som man måste registrera sig för här: http://www.ups.com/europe/se/sweindex.html

Kolli ID nummer ska du ha fått från Actionsports via mail(från bestellung@actionsports.de), om de skickat paketet. Annars har de inte skickat nåt.

/Leo

Jag har bara goda erfarenheter, har beställt tre gånger från dem och det har aldrig tagit mer än 3 dagar att få grejorna hem till dörren. Den gången jag inte var hemma vid leverans lämnade UPS paketet hos grannen och lapp i brevinkastet.

De har även varit snabba att svara på mejl då jag mejlat frågor om beställningar.

Kort sagt, min favorit bland näthandlare, bara att beställa!

ok - tack för tipsen - ska inte dissa actionsport om det är UPS som sitter och gnider på dämparen, trist dock att act. sports inte svarar på mina mejl. Får väl ringa och plocka fram skoltyskan om det inte verkar funka - blir kul att höra i kontorslandskapet :)

okej fint,verkar inte vara några problem då.Har sommarlov nu så jag är hemma hela tiden.

plumse: Jag tänkte på denna månaden som kommer,men de framgick ju inte iförsig..

Balans, tänkte höra om du fick din gaffel? Själv väntar jag på en beställning från actionsports sedan 3 veckor tillbaka, de svarar inte på mina mail heller, börjar bli orolig att de kursat eller nåt. Får nog ta och ringa och prata engelska om nån i düskland kan det, skoltyskan är long gone...

Lotta B skrev:
-------------------------------------------------------
> Balans, tänkte höra om du fick din gaffel?
> Själv väntar jag på en beställning från
> actionsports sedan 3 veckor tillbaka, de svarar
> inte på mina mail heller, börjar bli orolig att
> de kursat eller nåt. Får nog ta och ringa och
> prata engelska om nån i düskland kan det,
> skoltyskan är long gone...

Skickade ett bromspar på reklamation för en månad sen. Inte hört ett skvatt sen dess. Mailat de för några dagar sen gällande detta. Inte hört ett skvatt =(
Verkar vara lite sommarkaos där?
Nää, hittills är det bara Bike-Discount som skött sig klanderfritt av Fritzarna tyvärr.

Jo hoppas att fritzarna kommer att skicka grejorna till slut, pengarna drogs direkt förstås. Actionsports har vid tidigare beställningar varit superba, snabba och trevliga, hmmmm..:/

Ditto här, bara bra erfarenheter av Actionsports, beställt två eller tre gånger, bara gått bra och fort, 2 till 3 dagar.

De skickade fel kedja till mig, en för åttadelad istället för niodelad för mtb, de gav pengarna tillbaka och jag fick behålla kedjan. Det tog lite tid innan de svarade dock. Typ 2 veckor.

Så, beställandet går bra, det andra verkar ta lite tid, men det sköts när de väl tar tag i det. :)

Bara att ringa, jag pratade engelska med dem, det är inte frankrike du ringer. :)

Pust, nu är min beställning på väg, skönt. Tydligen är det något man får ta med i beräkningen, att actionsports skickar saker snabbt(när det finns inne) men inte svarar på mail mellan att beställningen är lagd och tills dess de skickar.

Sju dagar sedan jag beställde men inget händer, ingen panik men känns ju sådär.

01.11.2012 Pending
01.11.2012 Processing Belegnummer(n):

Njae, ikväll skickades paketet, inte direkt raketfart där inte trots att allt fanns i lager vad jag kunde se. :(

Tillbaka
Topp