Beställningsbekräftelse från Bikester?

fyrbåk

Aktiv medlem
Jag satt tidigt i morse och beställde en pryl från Bikester. Jag gjorde köpet som gick genom och när det var klart så lämnade jag datorn några timmar. När öppnade datorn så hade den spontanomstratat sig (kraschat) och sidan med beställningsbekräftelse fanns inte längre. Någon bekräftelse på köpet på mail har heller inte kommit. Köpet finns dock registrerat på kortet och eftersom det var sista exemplaret av prylen jag köpte så anges den som slutsåld. Men jag gillar inte att stå utan bekräftelse och inte veta nånting, sånt trodde jag i min enfald att man bara upplever hos kinashoppar men där är ju prisbilden en helt annan och jag kan stå ut med risken att bli blåst. Någon som har haft erfarenhet av Bikester och kan komma med lugnande ord eller ska jag vara orolig? Första gången jag köper online från Bikester.

Det brukar komma orderbekräftelse automatiskt. Och sen får man en leveransuppdatering när ordern har fått kolliid.

Jag satt tidigt i morse och beställde en pryl från Bikester. Jag gjorde köpet som gick genom och när det var klart så lämnade jag datorn några timmar. När öppnade datorn så hade den spontanomstratat sig (kraschat) och sidan med beställningsbekräftelse fanns inte längre. Någon bekräftelse på köpet på mail har heller inte kommit. Köpet finns dock registrerat på kortet och eftersom det var sista exemplaret av prylen jag köpte så anges den som slutsåld. Men jag gillar inte att stå utan bekräftelse och inte veta nånting, sånt trodde jag i min enfald att man bara upplever hos kinashoppar men där är ju prisbilden en helt annan och jag kan stå ut med risken att bli blåst. Någon som har haft erfarenhet av Bikester och kan komma med lugnande ord eller ska jag vara orolig? Första gången jag köper online från Bikester.

Har svårt att tänka mig att det finns fog för oro att bli blåst. Kontakta dem och berätta vad du berättar för oss så hjälper de dig säkert.

Det hände mig förra veckan också. Det tog en halvtimme eller något innan den dök upp i orderhistoriken men något bekräftelsemail kom aldrig. Däremot kom mailet om att grejerna hade skickats.

Samma sak hände mig när jag beställde hjälm. Köpte sista exemplaret enligt deras sida. Fick inget bekräftelsemail. Hade dock gjort en skärmdump på att köpet gick igenom så jag hade därav ordernummer. När jag mailade dem så sa de bara att det hade varit fel lagersaldo och att varan inte fanns.
Det har hänt mig två ggr att en ordern har gått igenom och jag har beställ det sista dom har i lager. Sen visar det sig att varan är slut. Tycker det är dåligt. Ingen kompensation får man heller.

Jag har gjort rätt många beställningar från Bikester senaste tiden. Dom verkar ha bortrationaliserat orderbekräftelsemailet. Leveransen har gått på 3-5 dagar. Igårdagens paket låg det förutom de två fullfacehjämar som var beställda, även en cykeltröja i strl xxl och ett par uvexglasögon. Bikester har dessutom skickat samma beställning i två olika paket.

Skumt, jag beställde i veckan, fick paketet igår, och jag fick både bekräftelsemail och sen leveransmail med spårningslänk som vanligt.

Skumt, jag beställde i veckan, fick paketet igår, och jag fick både bekräftelsemail och sen leveransmail med spårningslänk som vanligt.
Jag har också fått bekräftelsemail på mina beställningar, senast 4 juni. Mailet har väl fastnat någonstans i någon SMTP-server. Det finns ju inga garantier att mail någonsin kommer fram.

Tycker det har varit lite blandad kompott senaste tiden hos Bikester. Har lagt tre beställningar och fått orderbekräftelse en gång. Har dock sett att allt varit i sin ordning i ”mina ordrar” och paketen har kommit fram som dom ska.

Tillbaka
Topp