Beställt trainer, Vilka teknikprylar behövs ?

Långochreslig

Aktiv medlem
Efter många om och men har jag nu beställt en "Elite turbo muin smart b+" trainer som ska ställas upp i min lilla cykelverkstad. Dock så kom jag på att jag även måste fixa ytterligare teknikprylar för att kunna koppla upp mig.

-WiFI räcker inte riktigt ut till förrådet (Routern är grym och har bra räckvidd men förrådet är byggt som en bunker). Vad är bästa sättet att förlänga räckvidden?

-Vad krävs för att koppla upp mig mot Zwift och TV-skärm (Måste jag ta med mig datorn ut för att sända bilden till TV-skärmen eller fungerar det med en gammal Ipad) ?

Zwift fungerar bara med de senaste ipads och iPhone. Bärbar dator med en ANT+ adapter använder jag. Adaptern finns för en hundring på ebay om du inte redan har en.

Är själv i startgropen med att beställa samma trainer, får man fråga varifrån du beställde och om du beställde några övriga tillbehör samtidigt?

Ladda ned "Zwift Mobile Link" till mobilen så du kan styra Zwift från mobilen så slipper du att försöka nå datorn. Sedan dongel med ANT+-antenn i för puls och kadens samt en redig fläkt. Sedan är det väl bra om datorn och TVn kopplas ihop med en HDMI-kabel.

Sedan är det bara att försöka njuta så gott det går åt all mjölksyra.

Tillbaka
Topp