Bianchi sadelväska? Fäste till Garmin edge 530?

grundahl

Medlem
Hej,

jag har nyligen köpt min första cykeldator och vill gärna ha ett diskret och centrerat fäste. Såg häromdagen en som hade fästet i top capen, han cyklade förvisso mtb. Fungerar det även till min Aria? Är skapligt ny & nyfiken allt gällande cykling nuförtiden, söker rådgivning och tips angående pålitliga fästen för Garmin edge 520

Är även på jakt efter en snygg och liten sadelväska som ska rymma en mobiltelefon, gärna high end märken. Letat överallt efter Bianchis egna men verkar slut överallt?

Hemsidor jag kollat igenom hittills är bikeshop,bikester,biketown,cykelhuset,cykelkraft,sportspec,cykelfiket,sportson,lannasport,racerdepan,cykeltjanst,cykloteket,xxl.

Tips på hemsidor utöver dessa skulle verkligen uppskattas, utländska hemsidor är också intressant. Är föresten bikeinn pålitliga? ?

Alla former av rekommendationer och råd kring allt detta är varmt välkomnandet ?

Vänliga hälsningar Adam

Bilagor

• IMG_20230415_173148625.jpg
    IMG_20230415_173148625.jpg
    1.1 MB · Besök: 136
  • IMG_20230415_173133076.jpg
    IMG_20230415_173133076.jpg
    1.2 MB · Besök: 94
Jag använder ett sånt här Garmin fäste. Borde funka på din också.

Telefonen lägger jag i en utav fickorna på tröjan. Finns tröjor med avsedda fickor för mobiltelefon
Jag hade ett sådant fäste tänkt till min racer men av någon anledning var det svårmonterat pga kabeldragningen. Funkade bra på en annan cykel.

Har också telefonen i ryggficka med en sådan här vattentät plastficka runt för att skydda mot svett (ej ip-klassad mobil).

Alla Bianchi-prylar är svåra få tag på. Vet inte men verkar ju som att de inte nyproducerar något längre, utan allt är från tidigare lager. Alex Cykler verkar ha en sadelväska. Dansk handlare. Har beställt därifrån en gång. Inga problem för mig då, fick allt relativt snabbt vill jag minnas.

Alla Bianchi-prylar är svåra få tag på. Vet inte men verkar ju som att de inte nyproducerar något längre, utan allt är från tidigare lager. Alex Cykler verkar ha en sadelväska. Dansk handlare. Har beställt därifrån en gång. Inga problem för mig då, fick allt relativt snabbt vill jag minnas.

Vet inte om jag gör fel men verkar inte som dom fraktar till Sverige när jag försöker slutföra ordern. Kan bara välja Danmark för leverans märkligt nog ;(

EDIT; man måste kontakta dom via telefon eller mail för att få beställa från utlandet, aningen märkligt men tack så mycket för tipset :D https://www.alex-cykler.dk/handelsbetingelser

Lite kluven om min mobil som är 6'55 tum passar i den du länkade? hittade en annan variant fast inte lika snygg men som säkerligen rymmer telefonen https://www.alex-cykler.dk/bianchi-sadeltaske-str-l-3544

Senast ändrad:
Det där är att krångla till det i onödan. Kör på vanliga fästet ovan från Garmin, om du inte har ett väldigt speciellt problem du behöver lösa med ett annat fäste. Ska du ha datorn över styrstammen kan du lika gärna köra med orginalfästet från Garmin också, det man fäster med gummiband eller buntband.

Säger som alla andra. På landsväg / gravel har jag helst datorn framför styret på ett outfrontfäste. På min mtb har jag den i ett sånt fäste på top capen. Enda gången jag monterar den på annat sätt på lvg är vid bikepacking då det sitter styrväska eller annat i vägen

Det där är att krångla till det i onödan. Kör på vanliga fästet ovan från Garmin, om du inte har ett väldigt speciellt problem du behöver lösa med ett annat fäste. Ska du ha datorn över styrstammen kan du lika gärna köra med orginalfästet från Garmin också, det man fäster med gummiband eller buntband.
Haha :D Detaljer är helt klart krångligt och speciellt. Gummibandsmetoden är inte uteslutet. Alla kör väl inte med den vanliga? #ovanlig

Säger som alla andra. På landsväg / gravel har jag helst datorn framför styret på ett outfrontfäste. På min mtb har jag den i ett sånt fäste på top capen. Enda gången jag monterar den på annat sätt på lvg är vid bikepacking då det sitter styrväska eller annat i vägen
Tänker framförallt för att min topcap är väldigt hög. Har inte trimmat den

Vet inte om jag gör fel men verkar inte som dom fraktar till Svesrige när jag försöker slutföra ordern. Kan bara välja Danmark för leverans märkligt nog ;(

EDIT; man måste kontakta dom via telefon eller mail för att få beställa från utlandet, aningen märkligt men tack så mycket för tipset :D https://www.alex-cykler.dk/handelsbetingelser
Hmm märkligt. Jag har vart fall lyckats beställa från dem. Vet inte om jag skapade något konto först. Eller så har de ändrat. Var nog två år sedan minst.

+1 På TCM. Har beställt och handlat i butik, samt servat cykel där. Alltid funkat bra. Vet inte varför de har så låga betyg, får recensioner kanske?

Bor du i gbg så har jag ett nytt garminfäste (sådant som Hiro Nakamura länkade) att donera. Kommer aldrig komma till användning för mig.

Tillbaka
Topp