Bianchi Via Nirone 7?

CrilleW

Ny medlem
Bianchi Via Nirone 7?
Hjälp! Hur låter detta för er som kan? Är det ok? O vad ska man ge för den?

Ram Bianchi via nirone 7 2012. Storlek 58cm med Carbone framgaffel 140 mil en tur till Paris
Nya hjul Reparto Course Aero i aluminium.

Styre alu
Sadelstolpe Carbone
Vevar   FSA Gross Hamer                                     50 mil
Bromsar Campa veloce                                         nya aldrig använda
Växel fram Campa centaur
Växel Bak    Campa veloce                                   nya aldrig använda
Broms hantag Campa Ergopower Veloce      nya aldrig använda
Vire paket                                                                  nya aldrig använda.

Bianchi Via Nirone 7?
Första frågan är väl om det är rätt storlek för dig, annars ska du inte köpa den. Din kroppslängd och ditt grenmått brukar ge en ok fingervisning om stoleken är i rätt härad.

Bianchi Via Nirone 7?
Blir lite frågande runt storleken, vad jag vet så säljer Bianchi sina hojjar i udda nummer d.v.s. 53, 55, 57, 59 etc. Storleken 58 finns inte i deras sortiment.

Mvh
Fritz

Bianchi Via Nirone 7?
CrilleW: vad jag förstått så är det en Team Rynkeby hoj som du blivit erbjuden att köpa, och vad jag vet så är det en"snik"variant på Via Nirone + att detta är vad jag försått sista året för Via Nironen
den skall nästa år helt ersättas av Impulson. Pris? Hm ja en ny kostar ju mellan 6-7000 idagsläget så 4,5 tusen kanske?

Mvh
Fritz

Bianchi Via Nirone 7?
CrilleW skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är den gula Pebben! Vad hade du gett för den
> med dem komponenterna som jag specat överst?

En motsvarandes ny kostar ca € 1250 och visst den har många ny detaljer men den är ändå begagnad. Vad jag skulle kunna tänka mig att ge för en i rätt storlek och jag om jag hade behov för en cykel med den komponentsnivån, Tja 6-7000:- kanske, inte mer. Om den hade en full SR EPS grupp.
Tja då skulle jag kunna tänka mig ca 30000:- för den om den var i rätt storlek. Men någon sådan finns inte vad jag vet.

http://www.evanscycles.com/products/bianchi/via-nirone-7-veloce-2012-road-bike-ec031960

Bianchi Via Nirone 7?
Här står de lite mer om cykeln.
http://www.cykelmagasinet.dk/M/Artikel.aspx?artikelid=11553

Ojämna nummer på storlek som nån tidigare nämnde.

Man betalade 10.000kr för cykeln när man köpte den ny. De jag känner som sålt sin har välförty 6.000kr

De jag inte riktigt förstod, var att de var nya komponenter. Man tränade ju en hel del innan man cyklade till Paris, så den lär ha gått längre än 140mil (om de inte är den som blev stulen vid utlämningen).

Tillbaka
Topp