Bianchi via Nirone - slang/däck?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Troligen kan du köra 28mm, vad har du för bromsar? Många fälgbromsar maxar ut vid 28 mm.Hej! Har en begagnad Bianchi via Nirone med halvspruckna 25 mm däck. Löser man 28 mm på cykeln (fälgbroms) och vilken slang/däck bör jag i så fall köpa? Ska köra Tjejvättern som motionär i år. Orolig för punktering.
Tack på förhand!
Tack för tips! Är det enklast att ta sig till en Bianchiåterförsäljare och be dem fixa? De bör ju ha koll, tänker jag. Om det inte skulle funka med 28 mm, vågar man köra Tjejvättern på 25 mm som nybörjare?Jag har en via Nirone. Dock 2015 som har extern kabeldragning så en liten reservation för att ramen har ändrats, dock troligen mot mer utrymme för bredare däck....
Med det sagt så kör jag 28mm utan problem.
Mer exakt dessa: https://www.tradeinn.com/bikeinn/sv...dYbRfkF3JkjNf-ebLKepOywWZfy_Y3AxoCAR0QAvD_BwE
Det behöver inte vara en specifik Bianchiåterförsäljare. Det där kan vilken serös cykelmekare som helst hjälpa dig med.Tack för tips! Är det enklast att ta sig till en Bianchiåterförsäljare och be dem fixa? De bör ju ha koll, tänker jag. Om det inte skulle funka med 28 mm, vågar man köra Tjejvättern på 25 mm som nybörjare?
Jag skulle köpa ett par 28mm och testa. Testa att byta däck på det hjul som har minst utrymme. Funkar det där så är ju allt frid och fröjd. Funkar det inte så kan du ju returena ett däck iaf och sen kränga det andra här :)Tack för tips! Är det enklast att ta sig till en Bianchiåterförsäljare och be dem fixa? De bör ju ha koll, tänker jag. Om det inte skulle funka med 28 mm, vågar man köra Tjejvättern på 25 mm som nybörjare?
Eller lossa på armen på vänster sida (sett bakifrån) som lossar / spänner in bromsarmarna mot hjulet :)Om det är trångt mellan bromsklossarna, släpp ut lite luft när du tar av och sätter på hjulet.