BIB?

BIB?
På frågan om man skall ha med eller utan hängslen tycker jag man ska prova. jag har byxor både med och utan hängslen och jag tycker båda sitter bra. Enda fördelen med hängselbyxorna tycker jag är att de värmer lite lite mer på överkroppen när det är kyligt gentemot vanliga byxor. Många säger att vanliga byxor åker ner men det har jag aldrig upplevt.

BIB?
Det är jobbigare att pinka med hängselbyxor. Särskilt på vintern. Hängslena sitter ju under tröjan.
Annars är mina brallor lika bekväma, beror nog mer på hur slitna de är och märke/prisklass än om de har hängslen.

BIB?
JT skrev:
> Man är tämligen respektlös mot sporten om man kör brallor utan hängslen.

Yes. Claes Hemberg har respekt för finanssporten.

claes200.jpg

kostym4.jpg

BIB?
Jag får brännande bröstvårteskav av alla hängselbyxor, för mig är alltså valet lätt. Dessutom brukar de utan hängslen vara billigare.

Med stor mage har jag aldrig haft problem med att de känns för tighta runt midjan eller att de ramlar ned.

BIB?
the_TnT skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag får brännande bröstvårteskav av alla hängselbyxor....

Har du testat dessa? ;)

ASSOS828-L_1.jpg

BIB?
captain8track skrev:
> Dom verkar suveräna, ligger man bakom kan man
> träna in vart den bakre remmen går, och rycka
> till...

Är det inte dubbla hängslen bak ? :-/ T

BIB?
bib ska man helt klart ha. sitter klart bättre. de ända tillfällena det ä sämre, är när man ska uträtta behov :D så det är ju en prioriteringsfråga, bekväma när man ska cykla eller när man gör annat :D

BIB?
Jag har både BIB och vanliga.

De som rådde mig att köpa ett par BIB överdrev nog fördelarna en smula. Fast en grej är bra - om man är lite gasig i magen (vilket man ju kan bli av energikakor och sportdryck) så är BIB-brallan skönare. Den trycker inte så förbannat runt midjan. Är man tjock (vilket jag inte är) så kan jag tänka mig att fördelen då är än större.

Att pissa med BIB på är såklart krångligt. Kateter är att rekomendera. Coolhetsfaktorn och pro-wannebefaktorn väger nog tungt när man väljer BIB. Två mycket viktiga skäl alltså.

BIB?
överdrev behövde de ju inte göra, det är ju en smaksak. jag tycker skillnaden är stor o att bibb sitter mycket bättre, men det behöver ju inte innebära att du tycker det. men det betyder ju heller inte att jag överdrivit.

BIB?
Det funkar att dra ner byxan och pinka med bib om man har tillräckligt stor storlek, så att hängslena är lite lösa! Problemet då blir att åtminstone ena hängslan åker ner över axeln under cykling! Jag brukar lösa detta genom att ha stora byxor om man ska cykla hela dagen, och små punguppdragare för tävling! Komfortfaktorn skiter jag i!

BIB?
Jensen skrev:
> kan bli en rolig tråd detta. känns som om vi
> haft denna diskussion förut :D

Ha ha, du sa det!

BIB?
Varför slog inte häng-modet igenom på cykelbyxorna liksom det gjorde på jeansen?
Schysst att komma körande med grenen i knävecken mot överröret och halva röven synlig!

BIB?
Efter att ha testat både shorts och bibs kan jag konstatera att jag tycker det var mest bekvämt med bibs, men det faller på att hängslena ligger och skaver på bröstvårtorna, och där är jag tyvärr extremt ömtålig. Hade de varit bakvända, så att de gick ihop i mitten framtill men var separerade baktill, så hade det varit bra. Jag kommer runt problemet genom att knyta ihop hängslena i mitten, så de ligger fritt, men det blir knöligt och lite obekvämt det också.

Sen ser bibs tyvärr jävligt fult ut, eftersom det syns genom tröjan.

BIB?
så mina icke bib craft är passe´? fan bibs är ju dyra eller kanske beror på fabrikat o modell

scott kanske funderade på craft performance logo men 915:- är för j**** dyrt

BIB?
Petri: Kvalitet kostar. Hade bara haft billiga BBB och Allebikebyxor innan jag köpte mig ett par Drylane BIBs som satt grymt bra. Snacka om skillnad, både i hållbarhet, funktion och utseende.

BIB?
Finns väll ingen anledning med bib om man inte behöver det. Det är ju individuellt. Bib står man ju ut med om det inte finns några alternativ....

BIB?
Hängslen eller livrem kan väl kvitta. Det viktiga är att cykelbyxorna är svarta...

1.jpg ht=267

Höger upp, vänster ned, vänster upp, höger upp, vänster upp...

BIB?
Graj skrev:
> Finns väll ingen anledning med bib om man inte
> behöver det.

Johoru! Kolla va glad man blir:

Borat_Is_Back.jpg ht=558

Senast redigerad av en moderator:
BIB?
Graj skrev:
> Finns väll ingen anledning med bib om man inte
> behöver det. Det är ju individuellt. Bib står
> man ju ut med om det inte finns några
> alternativ....

men som sagt, man kan ju vända på det, det vill säga, finns väll ingen anledning att inte ha bib. som redan nämnts så äre ju en smaksak. frågan är hur många här som testat bib, o inte bara uttalar sig utan att ha prövat.

Tillbaka
Topp