Bikefit app

Bikefit app
Prövade myvelo fit för något år sedan när jag köpte min diverge. Testade med oem delarna (20mm setback stolpe och 100mm stam) och med hur jag modifierat den (rak stolpe och 120mm stam). Appen sa att båda funkar baserat på de om man önskade aggresiv eller avslappnad fit. Sen så gav den ju råd om setback, sadelhöjd osv men där var det bara runt 5mm rekommenderade förändringar då jag har rätt så bra koll på min fit.

Om man inte har koll på bikefit eller intresse att nörda ner sig så är det nog ett bra verktyg för att hamna typ 95% rätt. För de flesta svensson som hobbycyklar och inte har specifik smärta/problem utan bara vill ha en allmänt bra fit vågar jag rekommendera. Sen vet jag inte hur appen funkar idag men förr filmade man bara från sidan vilket innebär att den inte ser om exempelvis q factor behöver justeras eller om man har olika benlängder så tycker appen sadelhöjden ser bra ut från filmade sidan medans den kan vara hög om man kollade från andra sidan osv.

Bikefit app
Den appen jag använde funkade inte! Pojke m cykel 1920-tal Stavenows samling UUB.webp

Tillbaka
Topp