Bikefit Göteborg

Bikefit Göteborg
Har precis börjat med cykling och införskaffat mig min första landsvägscykel.
Jag går i tankarna att göra en bikefit för att få allt inställt rätt och lära mig mer om ämnet.
Finns det några bra alternativ i eller runt Göteborg som rekommenderas?
Är inte ute efter proffsnivåer utan bara så man känner sig bekväm på cykeln och har korrekt form.

Tar emot alla tips jag kan få!

Bikefit Göteborg
Jag går i tankarna att göra en bikefit för att få allt inställt rätt och lära mig mer om ämnet.
Finns det några bra alternativ i eller runt Göteborg som rekommenderas?
Är inte ute efter proffsnivåer utan bara så man känner sig bekväm på cykeln och har korrekt form.

Tar emot alla tips jag kan få!

Du har redan tagit de stora och viktiga besluten, dvs geometri och storlek. Mycket billigare att själva söka info om inställningar. Cykla sen ett tag. Får du besvär eller något känns konstigt kan det vara läge för en bike fit, annars verkar det vara överkurs i ditt fall.

Bikefit Göteborg
Du har redan tagit de stora och viktiga besluten, dvs geometri och storlek. Mycket billigare att själva söka info om inställningar. Cykla sen ett tag. Får du besvär eller något känns konstigt kan det vara läge för en bike fit, annars verkar det vara överkurs i ditt fall.
Låter vettigt. Har sökt en del info och gjort justeringar efter det. Än så länge känns det okej så kan ju se längre fram hur det blir.

Bikefit Göteborg

Bikefit Göteborg

Bikefit Göteborg
Nu har du redan skaffat cykeln så kör på och känn efter istället. Får du problem med domningar, smärtor, värk eller hugg så måste du såklart ändra något.

Sedan när du ska bli lite mer seriös så tycker jag du hoppar på en värstingfit, jag körde hos Art-V men Probikefit ett stenkast utanför Kungälv ska också vara kanoners.

Tillbaka
Topp