Bikefit Friskvårdsbidrag

Bikefit Friskvårdsbidrag
Jag läste nyss på Skatteverkets hemsida, och i teorin så bör det innehålla nog mycket inslag av motion för att kunna tas på friskvårdsbidraget. Har du hört med arbetsgivaren eller tjänsten som arbetsgivaren använder sig av (vissa har ju en portal etc)? Är sjukt nyfiken på om detta går igenom!

Bikefit Friskvårdsbidrag
Det är för dyrt som enskild aktivitet. Är väl bara motionslopp som godkänns över 1000kr (som enskild aktivitet).

Bikefit Friskvårdsbidrag
Det är för dyrt som enskild aktivitet. Är väl bara motionslopp som godkänns över 1000kr (som enskild aktivitet).
Vad jag kan jag läsa mig till på Skatteverkets hemsida så gäller gränsen på 1000 kr endast för aktiviteter utan inslag av motion, tex massage då. En bikefit är ju ofta 3h lång där man cyklar ganska mycket under tiden. Ridlektioner tas upp som exempel på aktivitet som godkänns så det borde väl vara lite samma här, fast annan typ av häst?

Bikefit Friskvårdsbidrag
IMG_3514.jpeg

Detta finns på Skatteverkets hemsida. Antar att det är en tolkningsfråga om en bikefit är till för att förebygga/utreda en skada, och om det anses vara medicinskt? Eller om det istället är en lektion i hur du ska använda din cykel, som en ridlektion gör fast för hästar. Inslag av motion finns ju så kostnaden över 1000 kr kan det inte falla på.

Tillbaka
Topp