Bikeinn.com

Valhalla_

Aktiv medlem
Bikeinn.com
Jag har beställt 2 ggr. De är lite långsamma men det verkar funka. Första gången fick jag grejerna utan bekymmer, andra gången är nu och då tog det flera dagar innan de packade och nu har paketet hamnat i postmords händer och rör inte på sig, men jag ska väl inte skylla på bikeinn där.

Awesslen

Medlem
Bikeinn.com
Jag har beställt 2 ggr. De är lite långsamma men det verkar funka. Första gången fick jag grejerna utan bekymmer, andra gången är nu och då tog det flera dagar innan de packade och nu har paketet hamnat i postmords händer och rör inte på sig, men jag ska väl inte skylla på bikeinn där.
Ok, tack för svar. Att postnord inte sköter sig är ju lite tråkigt! Synd att man inte kan välja annat fraktbolag.

AddeKvark

Aktiv medlem
Bikeinn.com
Väldigt seg leveranstid nu verkar det som. De använder tydligen Spring GDS som levererar till Sverige innan Postnord tar över. Jag hade beräknad leveranstid på 7-11:e maj, paketet anlände till Sverige den 13:e maj, sen har det varit helt tyst. Förvisso en ”långhelg” emellan men ändå...

sdx

Aktiv medlem
Bikeinn.com
Väldigt seg leveranstid nu verkar det som. De använder tydligen Spring GDS som levererar till Sverige innan Postnord tar över. Jag hade beräknad leveranstid på 7-11:e maj, paketet anlände till Sverige den 13:e maj, sen har det varit helt tyst. Förvisso en ”långhelg” emellan men ändå...
Då är det inte bikeins fel utan pn gnäll på dem i stället.

SIE

Aktiv medlem
Bikeinn.com
Stämmer in i kören, de brukar vänta någon vecka innan de får iväg grejerna, sen ligger paketet på terminal någon vecka, och efter typ 2-3v korsar paketet svenska gränsen.
Men priserna är ibland bra, och varorna kommer ju fram förr eller senare.

Vegan

Aktiv medlem
Bikeinn.com
Har beställt vid 2 tillfälle. Första gången minns jag inte hur lång tid det tog men senaste gången (förra sommaren) och då bestämde jag mig för att aldrig handla därifrån igen. 3 månaders leveranstid och man skyllde hela tiden på Corona. Rutnade ur och beställde från Wiggle. Tog 5 dagar och när leveransen från bikeinn väl kom gick den tillbaka med vändande post.

Pfaff

Aktiv medlem
Bikeinn.com
Minns att jag beställd därifrån, minns däremot inte vad och hur lång tid det tog men det kom antagligen fram.
Så fick jag också ett ord med i laget!

(- är det brått är det enligt min erfarenhet Mantel som gäller)

sdx

Aktiv medlem
Bikeinn.com
Vet du inte ens vad du skriver så är det illa eller vill du inte förstå vad du skriver.
paketet anlände till Sverige den 13:e maj, sen har det varit helt tyst det här skrev du så varför inte gå på dpd för frakten sker med dom kollade på mitt paket.
Så gå på pn för dom leverar till ombudet.

AddeKvark

Aktiv medlem
Bikeinn.com
Vet du inte ens vad du skriver så är det illa eller vill du inte förstå vad du skriver.
paketet anlände till Sverige den 13:e maj, sen har det varit helt tyst det här skrev du så varför inte gå på dpd för frakten sker med dom kollade på mitt paket.
Så gå på pn för dom leverar till ombudet.
Tagga ner lite 🧐. Jag är inte ute efter att ”gå på nån”, på det sätt som du verkar vara. Jag konstaterar att leveranstiden från Bikeinn (vid de två senaste tillfällena) är lång. Vem de skickar med är ju deras val. Men om vi ska prata Postnord så tycker jag oftast de funkar problemfritt när de övertar leveranser från andra säljare (t.ex. Bike24, r2-bike etc, Mantel etc). Om en säljare inte klarar att uppfylla den utlovade (om än preliminära) leveranstiden så är det väl upp till dem att se över sina rutiner.
Ha en bra kväll 👍

eucalyptus

Aktiv medlem
Bikeinn.com
Kommer aldrig i mitt liv beställa därifrån igen. Lade en beställning på en jacka från Pearl Izumi och lite annat i början på april. Allt var i laget vid beställning. Efter 1 vecka stod det att jackan transporterades till deras lager, antar att de har olika lagerplatser? Men den veckan sköts framåt hela tiden. Fram till att 4 veckor passerat och det nu står att jackan inte finns i lager.

Noll kommunikation från deras sida. Jag tar initiativ och mailar vad de håller på med, de säger att jackan inte finns och kan göra en återbetalning..... 4 helt meningslösa veckor.

stigmarodören

Aktiv medlem
Bikeinn.com
Intressant läsning, hoppas det går bra för mig. La första ordern 15 maj, skickades 17 maj så ännu är allt i sin ordning men det är långt mellan Spanien och Sverige.

Batavus

Aktiv medlem
Bikeinn.com
Oj, ni ställer rätt hårda krav!
Senast jag kikade var det rätt glest med grejor i min storlek. Men det kanske är deras affärsidé på Bikeinn, att de suger upp så att säga osålda sortiment.
Jag har inte något att anmärka på de beställningar jag gjort. Fast första gången hade litet eftersmak. Italien, Frankrike och Spanien använder eller använde då en annan storlekstabell än t ex Sverige och Tyskland. Svägerskan höll på att säga upp bekantskapen efter att på julafton ha ägnat en kvart åt att försöka sätta på sig tröjan. Lamt försökte jag: "Cykelkläder ska sitta tajt."

Senast ändrad:

-Andy-

Aktiv medlem
Bikeinn.com
Tog 10 dagar att få hem grejerna sist jag beställde därifrån (i april). Det tog 10 dagar även gången innan det (i feb) Så ett snitt på 10 dagar för min del helt enkelt.

Bikeinn.com
Beställde lite Shimanoprylar som fanns på lager. Efter två veckor skrev jag och efterlyste paktet, inget svar. Paketet kom fram efter en månad. Lite besviken på att de inte svarade på mail.

Positivt var att de hade packat i en gammal plastpåse, dragit några varv packtejp runt så det såg verkligen "privat" ut. Ganske det var därför paktet smet genom tullen hit till Norge.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer