Bikepark i sälen

• Trådstartare Trådstartare Pakrepre@work
  • Start datum Start datum
Bikepark i sälen
Grymt!

Hoppas jag blir klar med skolan till sommaren och får ett jobb något sånär snart så
man har råd att testa det. Verkar kul! (Måste nog ha råd att köpa FS också för att
det ska vara någon idé, antar jag.)

//Daniel

Bikepark i sälen
Hur långt kan de vara att åka från Gbg tro?
Man märker ju att det är rätt många som hajat de där med utföråkning på cykel nu.
Vi lär säkerligen få ser mer Bikeparks i norden. Känns som de bara är en tidsfråga innan det börjar byggas i Vemdalen, Hemsedal och Trysil också. Framför allt efter förra Mayhem då skistar borde fått i alla fall en liten blick om hur mycket kich som man kan dra in på sommaren..

Bikepark i sälen
Otroligt fett! Jag säger som tobe!

Undra vilken fjompig, totalt värdelös och fjompig energidryck som skall lägga beslag på Dalarna då.

Bikepark i sälen
mats412 skrev:
-------------------------------------------------------
> Hafjell satsar ganska mycket, har en
> avslutningsfestival islutet på september varje år.

Hafjell verkar helt klart serriöst.
Är det någon som vart där och kört än?

Avslutningshelgen lockar, då september tydligen ska vara den bästa månaden för cykling i fjällvärlden. 5 timmar upp var de någon som sa?

Bikepark i sälen
vi(412) har lite vaga planer på att anordna en resa upp till just denna helg, vi (fast inte 412) ordnar som DU vet Eric W hyffsat roliga resor till bra resmål :) bara kul om så många som möjligt hänger med. MEN, det är långt kvar tills dess så en tripp till typ Sälen/Sunne/Strutsbacken/PortesDuSoleil mm hinns med innan dess

Bikepark i sälen
mats412 skrev:
> vi(412) har lite vaga planer på att anordna en
> resa upp till just denna helg, vi (fast inte 412)
> ordnar som DU vet Eric W hyffsat roliga resor till
> bra resmål :) bara kul om så många som möjligt
> hänger med. MEN, det är långt kvar tills dess så
> en tripp till typ
> Sälen/Sunne/Strutsbacken/PortesDuSoleil mm hinns
> med innan dess

Jojo, det kan man säga. :)

En trip till hafjäll i slutet av sommaren hade kanske passat som en fin fin avslutning.

Har förövrigt fixat ett riktigt trevligt extra knäck nu, så nu ska jag bara se till att jobbet i sommar klaffar så kan de nog både bli sälen och portes du soileil till sommaren. :)

Bikepark i sälen
the_TnT skrev:
> Jag menar, vem kan motstå det här: "ge er ut på de
> milslånga fantastiska grusvägar"?

Trevligt att de ska öppna Bike Park i Sälen, närmare än Åre och boende är inget problem. Blir dock lite skeptisk till deras XC-slingor som de har beskrivit som tNt skrev ovan. Kanske är dax att försöka sig på att cykla en av de markerade lederna igen. Provade 1996 på en hyrd MTB (innan jag hade börjat med MTB med egen cykel) att cykla vid Högfjället, men det gick inge vidare, för mycket med geggamoja.

Bikepark i sälen
Kul att åka till Lindvallen för att cykla grusväg, de finns ju överallt och ser nästan likadana ut och är oftast bara transport till en fin och kul stig.

Bikepark i sälen
På en aktiespararträff snackade jag lite med en representant från Skistar här på hotellet för ca 4-5 år sen, men då hade de inte mycket att komma med vad det gäller cykling, verkar som att de insett potentialen nu, kan ju hända att det inte varit tillräckligt stort förrän nu i vilket fall som helst, så jag ska inte säga bättre sent än aldrig(ojdå nu gjorde jag ju det i alla fall).

Bikepark i sälen

Bilagor

• Bild-007.jpg
    Bild-007.jpg
    13.3 KB · Besök: 24
  • Bild-019.jpg
    Bild-019.jpg
    13.3 KB · Besök: 26
  • Bild-027.jpg
    Bild-027.jpg
    14.2 KB · Besök: 29
Bikepark i sälen
ianthewelshman skrev:
> kul karta men det saknas lite röda spår.....

Jag tycker främst det saknas spår... Lite som Leogang när jag var där 2005, fast de två spår som fans var jättesvart respektive blå-rött.

Bikepark i sälen
Det känns som om Gesunda har ett litet försprång... Och ligger bättre till för de flesta.
Men Sälen kan säkert bli bra om några år om de orkar hålla ut.

Fler som tänker besöka Gesunda i helgen? Jag kommer på söndag.

//Per

Bikepark i sälen
Jag siktar på gesunda på söndag! Iofs krockar det med min flytt till nya lyan och utflytt av den gamla men vafan, lite hojjning kan man väl alltid klämma in.. :D

Bikepark i sälen
cmadius skrev:
> Någon som vet hur det är att cykla uppe på "fjället"?

Tja, följer man Sälenringen medsols ser det ju ut att bli 16-17 km utförsstig, om den är cykelbar har jag ingen aning.

> Tänkte ta liften upp men köra på vandringslederna i stället.

Tänk på att allemansrätten upphör att gälla när man åker lift bara...

Bikepark i sälen
Bikeparken i Sälen öppnade egentligen förra året med två Downhill repor men själva parken blev alldrig riktigt klar... I år görs dessa spår om då man flyttar liften i Själva Gustavbacken där allt var förra året. Det hela flyttas närmare en grannbacke där även två bikeparker skall byggas och enligt lokala tips så skall allt bli klart till midsommar samt att man jobbar på ytterliggare DH spår.

//Tony
www.salenskilodge.se

Tillbaka
Topp