Bikeparks södra England?

johan12345

Aktiv medlem
Bikeparks södra England?
Vi planerar att bila runt i södra England till sommaren (flyg till London och sedan hyrbil).

Är det någon som har koll på om det finns några vettiga bikeparks i den delen av landet? Och som även hyr ut cyklar? (Vi kan ju inte få med våra egna) Det är primärt dh/enduro som är intressant.

De i UK jag känner till är Bike park Wales, Chicksand, Fort William (Skottland så helt fel del av landet) och några till. Men har tyvärr inte lyckats hitta några i just södra England. Är det för att det inte finns eller är det jag som är dålig på att leta?

Bikeparks södra England?
Vi planerar att bila runt i södra England till sommaren (flyg till London och sedan hyrbil).

Är det någon som har koll på om det finns några vettiga bikeparks i den delen av landet? Och som även hyr ut cyklar? (Vi kan ju inte få med våra egna) Det är primärt dh/enduro som är intressant.

De i UK jag känner till är Bike park Wales, Chicksand, Fort William (Skottland så helt fel del av landet) och några till. Men har tyvärr inte lyckats hitta några i just södra England. Är det för att det inte finns eller är det jag som är dålig på att leta?
I södra England finns det i stort sett bara små "bikeparks" och trailcenters där man får cykla upp själv, skulle lägga mina pengar på Wales där du finner Dyfi bikepark och Bikepark Wales inom 4 timmar från London.

Bikeparks södra England?
I södra England finns det i stort sett bara små "bikeparks" och trailcenters där man får cykla upp själv, skulle lägga mina pengar på Wales där du finner Dyfi bikepark och Bikepark Wales inom 4 timmar från London.
Det var som jag misstänkte mao. Vi har ju inte bestämt rutten för resan riktigt än men om jag lyckas övertyga resten av familjen att ta någon eller några nätter i närheten av Bath eller Bristol (eller kanske tom Cardiff) är det ju inte mer än någon timmes resväg till BikePark Wales. Dyfi bikepark känner jag inte till. Får kolla upp den.

Bikeparks södra England?
Kan varmt rekommendera Norra Wales. Var där 2 gånger 2022. Körde en hel del trail system, Coed-y-Brenin, Gwydir Mawr + Bach och bikepark Antur Stiniog. Och ett helt fantastiskt land för bara en magisk naturupplevelse. Bike Park Wales ligger väl bäst till från södra England, är nog kanon.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp