Bikeshop...hmm, var ska jag börja..?
beställde ett vevparti och klinga därifrån i somras, leveransen gick snabbt och fint, upptäckte själv att det var jag som beställt fel standard på vevpartiet, så det blev retur på båda artiklarna och nya med rätt standard beställdes som oxå kom snabbt till mig. Men returen, att göra retur hos dem var inte lika smidigt, dålig mailrespons, ingen som svarar i telefon , kunde dröja dagar mellan mailsvar från dem. Jag fick till slut en adress att skicka grejerna till i Norge, grejerna paketerades i originalkartongerna och jag betalde 320kr för frakten och trodde det skulle gå bra. Sen ramlade det in Mail från klarna som undrade var degen var, jag hävdade att jag returnerat grejerna och vill dem skulle pausa min faktura tills bikeshop tagit emot returen, mailade bikeshop och svaret tillbaka kom flera dagar senare vilket va dåligt, fastän dem hade ordernr, returnr, mitt kundnr, mm så var det jävligt svårt att få svar. Jag frågade om adressen jag skickat till var korrekt, vilket den var. Det skylldes på sjukdom och annat för sena svar. Jag skulle minsann vänta medan klarna jagade med älgstudsare bakom mig, till slut fick jag svar att dem inte hittade mitt paket. Då ringde jag klarna igen som faktiskt pausade betalningen till slut. Sen en dag innan jag började jobba efter semestern så dyker postbilen upp på uppfarten ch kommer med ett paket jag känner igen.... returpaketet till bikeshop hade kommit tillbaka till mig....!!!! Såg på paketet var det varit ch att bikeshop inte tagit emot det för dem inte varit på plats....
Mailade omedelbums bikeshop och berättade och att nu ville jag minsann ha en förbetald retursedel, det tog ytterligare en vecka innan jag fick den, klistrade på den, åkte med till paketstället här hemma, dem sa att retursedeln ej var registrerad av bikeshop.....
Lagom arg mailade jag tillbaka ch skrev att dem ska skicka en nu retursedel som är registrerad. Det tog ytterligare en vecka innan den kom....
sen skickades paketet iväg och den registrerades förra veckan som mottagen ch klarna tog bort fakturan igår.
jag kommer inte handla från dem skojarna igen.
gör inte det ni heller.