Bikeshop.se

Sam00

Aktiv medlem
Bikeshop.se
Bikeshop har jag handlat ifrån c:a 20 ggr nu. Bikeshop är fortfarande bra sålänge man inte behöver returnera nått då man får köpa porto själv..

Posten har rykt upp sig rejält de senaste 2 åren däremot så suger brings tracking system. Brings emails hamnar iaf. inte i skräpposten längre så de har väll haft inne en konsult som löst det problemet..
De skriver att de inte har fria returer eftersom de sällan får returer.😀 Jag hade tur att skorna jag köpte passade.

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Bikeshop.se
Beställer normalt sätt aldrig cykelprylar från nätet då jag har riktigt bra LBS:er i närheten. Gjorde dock ett undantag då jag letade smalstyre som de lokala cykelbutikerna saknade i lager. Beställde från bikeshop.se i tisdags. Hämtade ut idag, så både Bikeshop och Bring verkar ha skött sig.

weldion

Aktiv medlem
Bikeshop.se
Har min första order på väg från bikeshop.se nu.
Beställdes 12/5 och gick i väg i dag (15/5), så nu är det upp till Bring att få hit paketet i god tid.

nikasp

Aktiv medlem
Bikeshop.se
Vet ni var BikeShop har sitt lager? Beställde torsdag och fick en bekräftelse på fredag morgon ”då var ditt paket på väg”. Nu söndag och står fortfarande att paketet inte lämnats över till transportören. Går de från Tyskland eller Norge (.no adress i mailsvar)? Ibland uppdateras ju inte apparna och pang så är det framme.

Örjan Lax

Aktiv medlem
Bikeshop.se
Vet ni var BikeShop har sitt lager? Beställde torsdag och fick en bekräftelse på fredag morgon ”då var ditt paket på väg”. Nu söndag och står fortfarande att paketet inte lämnats över till transportören. Går de från Tyskland eller Norge (.no adress i mailsvar)? Ibland uppdateras ju inte apparna och pang så är det framme.
Fraktfirman kanske bara hämtar en gång per dag, och ditt paket kanske blev klart efter den tiden. Så du kan ju åtminstone vänta till nästa arbetsdag (imorgon måndag) och se vad som händer.

Bikeshop.se
Kan inte säga med 100% men tror det är norge. Har beställd därifrån flera gånger och det brukar se ut som det "står still" innan bring registrerat/mottagit försändelsen här i sverige. Dock brukar ju dem flesta postoperatörer vanligtvis inte leverera på helger?

Hoffstrom

Medlem
Bikeshop.se
Jag beställde hjul därifrån för en månad sen. För 4k. Jag mailade dom för att dubbelkolla lagerstatus (Efter jag beställt). Fick snabbt svar och hjulen levererades från Norge inom en vecka. Inga extraavgifter och inget krångel.

Makten

Aktiv medlem
Bikeshop.se
Jag beställde ett par glajjor för några veckor sen och då tog det ungefär en vecka innan Bring hämtat upp paketet, trots att det stod "på väg" redan dagen efter beställning. Det gör det tydligen så fort paketet finns i deras system även om det ligger kvar hos avsändaren.

Bikeshop.se
Jag beställde en hel del för ett par veckor sen. Fick en det-har-skickats-uppdatering sen uppdaterades det inte något mer på Brings sida förens dagen det ankom.
8 dygn från beställning till mottagen leverans.

Edit: 10%'aren vid första beställningen fungerade fint.

nikasp

Aktiv medlem
Bikeshop.se
Tack för input. De får åka utan grabbens hjälp-handtag till sin nya Frog. Vi är lite tidigare med pedaler och handbroms åt honom och han fegar så fick beställa via dem då Cyktolteket har slut.

nikasp

Aktiv medlem
Bikeshop.se
Mycket godkänd leverans. La beställningen på torsdag och nu 09:48 på tisdag finns grejerna på mitt utlämningsställe i Stockholm. Då har det dessutom varit helg mellan. Beställde bara lagervaror men fem olika artiklar så helt godkänt!

Chalshus

Medlem
Bikeshop.se
Hei.

Vi har kontor og lager i Sandeveien 107A, rett utenfor Horten i Norge.
( https://www.google.com/maps/place/S...525b5db57faa6af!8m2!3d59.3843912!4d10.4189173 )

Bring henter hos oss hverdager mellom 12 og 13. Pakker blir pakket på en E-pall og wrappet med gladpack. Så blir pallen sendt til Jönköping hvor den blir fortollet. Så blir den scannet for første gang. Du vil derfor se at det tar noen dager fra den sendes fra oss til du får første sporing. På lørdag og søndag henter ikke Bring og ting står stille

Hilsen Christian fra Bikeshop.

basti89

Ny medlem
Bikeshop.se
Riktigt ointresserade av sina kunder, jag skickar 3 mail, ringt otaliga gånger men fortfarande inget paket som skickats efter 2 veckor, lär dröja några veckor till. Ska poängteras att tältet finns i lager. Skickar dom ett mail och säger att det dröjer hade jag inte haft problem men det är noll kommunikation och jag som ska ha tältet till en bikepacking semester nästa vecka, ser inte lovande ut.

Blåving

Ny medlem
Bikeshop.se
Personlig erfarenhet; Bra priser, men värdelösa löften. Handlar det om småsaker som inte kan bli fel eller vara av fel storlek kan man kanske överväga dem, om det finns någon som helst potential för fel UNDVIK!

Var tveksam till cykel via nätet innan men brist på cyklar av rätt typ till rätt pris hos vanliga handlare i kombination med att de ju uppger sig kolla cyklarna innan gjorde att vi vågade - ALDRGI MER!

Det låter ju bra de kontrollerar alla cyklar manuellt eftersom man inte vill råka ut för några överraskningar.... Detta påstående är dock bull***t!!!! Fick hem cykel till sonen (efter lite konstig avisering och leveransbesked), lätt montering varpå sonen tar sin födelsedgspresent på en premiärtur och besviken kommer hem och berättar att varje tramptag låter jättekonstigt. Visar sig att varje belastning av vevaxeln ger ett mycket högt knarrande.
Kontakt m support som ber att vi ska lämna in cykeln till en verkstad så står de för kostnaden. Visar sig att drevaxeln ej är infettad och ej spänd - borde upptäckts om deras "tekniker" verkligen kontrollerat cykeln mer än okulärt.

Innan vi ens kunde använda cykeln fick den alltså åka till verkstad. Får för detta ersättning för beloppet på kvittot från verkstaden, ingen ersättning för de turer fram och tillbaka till verkstaden vi tvingades göra med en ny cykel eller ersättning för att deras löfte om kontroller av cyklarna ej håller. Möjligen kunde vi få lite rabatt på ett framtida köp, som goodwill. Då vi sällan köper cyklar/tillbehör och framöver aldrig från bikeshop.se är detta lltså helt värdelöst.

marr

Moderator
Forumvärd
Bikeshop.se
Personlig erfarenhet; Bra priser, men värdelösa löften. Handlar det om småsaker som inte kan bli fel eller vara av fel storlek kan man kanske överväga dem, om det finns någon som helst potential för fel UNDVIK!

Var tveksam till cykel via nätet innan men brist på cyklar av rätt typ till rätt pris hos vanliga handlare i kombination med att de ju uppger sig kolla cyklarna innan gjorde att vi vågade - ALDRGI MER!

Det låter ju bra de kontrollerar alla cyklar manuellt eftersom man inte vill råka ut för några överraskningar.... Detta påstående är dock bull***t!!!! Fick hem cykel till sonen (efter lite konstig avisering och leveransbesked), lätt montering varpå sonen tar sin födelsedgspresent på en premiärtur och besviken kommer hem och berättar att varje tramptag låter jättekonstigt. Visar sig att varje belastning av vevaxeln ger ett mycket högt knarrande.
Kontakt m support som ber att vi ska lämna in cykeln till en verkstad så står de för kostnaden. Visar sig att drevaxeln ej är infettad och ej spänd - borde upptäckts om deras "tekniker" verkligen kontrollerat cykeln mer än okulärt.

Innan vi ens kunde använda cykeln fick den alltså åka till verkstad. Får för detta ersättning för beloppet på kvittot från verkstaden, ingen ersättning för de turer fram och tillbaka till verkstaden vi tvingades göra med en ny cykel eller ersättning för att deras löfte om kontroller av cyklarna ej håller. Möjligen kunde vi få lite rabatt på ett framtida köp, som goodwill. Då vi sällan köper cyklar/tillbehör och framöver aldrig från bikeshop.se är detta lltså helt värdelöst.
Svårt att se att någon internethandlare packar upp lådorna från tillverkaren påvägen till kunden...

Blåving

Ny medlem
Bikeshop.se
Svårt att se att någon internethandlare packar upp lådorna från tillverkaren påvägen till kunden...
Enligt dem själva "Alla cyklar från bikeshop.se blir kontrollerade manuellt innan de skickas ut/levereras ut. Detta kontrollkort är din garanti för att våra professionella mekaniker har sett så att alla delar på din cykel fungerar som de ska".

Uppenbarligen bull***t, men det är vad de påstår....

marr

Moderator
Forumvärd
Bikeshop.se
Enligt dem själva "Alla cyklar från bikeshop.se blir kontrollerade manuellt innan de skickas ut/levereras ut. Detta kontrollkort är din garanti för att våra professionella mekaniker har sett så att alla delar på din cykel fungerar som de ska".

Uppenbarligen bull***t, men det är vad de påstår....
Ja alltså, jag försöker inte försvara dem...

Köper sällan kompletta cyklar.

HenryLee

Medlem
Bikeshop.se
Är man helt grön när det gäller cyklar kanske man ska vända sig till en handlare i sin närhet som har en fysisk butik, för ni kunde ju uppenbarligen lämna in cykeln på en verkstad.
Jag tycker dom skötte det bra ändå, ersättning för att åtgärda problemet är väl det minsta man kan begära.

Att gå igenom en cykel köpt på näthandel känns för mig självklart, inget konstigt om man får justera växlar själv osv.
Man vill ju se till så att allt är ok innan man beger sig ut med nyköpet =)

Chalshus

Medlem
Bikeshop.se
Nå kjenner ikke jeg saken din, men alle sykler blir bygget opp og så plassert i sykkelesken den kom i før den blir sendt til kunde. Sykler som kommer rett fra fabrikk ser annerledes ut enn sykler som blir levert til kunde. Av og til blir det feil og det beklager vi.

Mvh Christian, Bikeshop.

omen

Ny medlem
Bikeshop.se
Här kommer en liten sammanfattning av min enda erfarenhet av Bikeshop.se.
Tider är ungefärliga

20200916 01:00 - Beställde 3 cyklar och ett tillbehör som var lagerförda, bekräftelse kom direkt
20200916 08:00 - Orderbekräftelse på att cyklarna finns och kommer skickas inom kort
20200917 14:00 - Leveransbekräftelse med språningsnummer till Bring
Bring visar enbart information om att de har fått en order på en paketleverans och att mer information kommer när paketet kommit till en terminal i mottagarlandet
20200922 07:00 - Bring skickar SMS med länk om att paketen kommer leveras under dagen och man kan ändra dag/tid om man vill. Enligt info skall det komma mellan 1920-2020 på kvällen
20200922 19:55 - Paketen är levererade hemma vid min dörr
Kommentar om Bring. Det kommer en mindre lastbil med massa paket på flaket. Ingen direkt ordning på flaket utan alla paket ligger huller om buller. Lastsäkring och tanke om att det kan vara ömtåligt gods i något paket verkar inte aktuellt. Ett av paketen hade en liten skada men gubben som kom med paketet väntade under tiden jag drog upp cykeln och granskade ifall det var följskador. Ingen skada

Leveransen stämmer med beställningen. Under kvällen monterar jag 2 av 3 cyklar.
Får montera på
cykel 1: framdäck, sätta på styre, pedaler, reflexer fram/bak samt ringklocka (som ingår i paketet). Manual på polska bara.
cykel 2: framdäck, sätta på styre, pedaler och sadeln (sista cykeln kommer vara likadan). Inga reflexer fram/bak finns. Ingen manual med.

Just nu är jag nöjd iaf.

Rompa

Aktiv medlem
Bikeshop.se
Bikeshop...hmm, var ska jag börja..?
beställde ett vevparti och klinga därifrån i somras, leveransen gick snabbt och fint, upptäckte själv att det var jag som beställt fel standard på vevpartiet, så det blev retur på båda artiklarna och nya med rätt standard beställdes som oxå kom snabbt till mig. Men returen, att göra retur hos dem var inte lika smidigt, dålig mailrespons, ingen som svarar i telefon , kunde dröja dagar mellan mailsvar från dem. Jag fick till slut en adress att skicka grejerna till i Norge, grejerna paketerades i originalkartongerna och jag betalde 320kr för frakten och trodde det skulle gå bra. Sen ramlade det in Mail från klarna som undrade var degen var, jag hävdade att jag returnerat grejerna och vill dem skulle pausa min faktura tills bikeshop tagit emot returen, mailade bikeshop och svaret tillbaka kom flera dagar senare vilket va dåligt, fastän dem hade ordernr, returnr, mitt kundnr, mm så var det jävligt svårt att få svar. Jag frågade om adressen jag skickat till var korrekt, vilket den var. Det skylldes på sjukdom och annat för sena svar. Jag skulle minsann vänta medan klarna jagade med älgstudsare bakom mig, till slut fick jag svar att dem inte hittade mitt paket. Då ringde jag klarna igen som faktiskt pausade betalningen till slut. Sen en dag innan jag började jobba efter semestern så dyker postbilen upp på uppfarten ch kommer med ett paket jag känner igen.... returpaketet till bikeshop hade kommit tillbaka till mig....!!!! Såg på paketet var det varit ch att bikeshop inte tagit emot det för dem inte varit på plats....
Mailade omedelbums bikeshop och berättade och att nu ville jag minsann ha en förbetald retursedel, det tog ytterligare en vecka innan jag fick den, klistrade på den, åkte med till paketstället här hemma, dem sa att retursedeln ej var registrerad av bikeshop.....
Lagom arg mailade jag tillbaka ch skrev att dem ska skicka en nu retursedel som är registrerad. Det tog ytterligare en vecka innan den kom....
sen skickades paketet iväg och den registrerades förra veckan som mottagen ch klarna tog bort fakturan igår.

jag kommer inte handla från dem skojarna igen.
gör inte det ni heller.

omen

Ny medlem
Bikeshop.se
Bikeshop...hmm, var ska jag börja..?
beställde ett vevparti och klinga därifrån i somras, leveransen gick snabbt och fint, upptäckte själv att det var jag som beställt fel standard på vevpartiet, så det blev retur på båda artiklarna och nya med rätt standard beställdes som oxå kom
Ouch, håller tummarna att jag skall slippa den resan. Man bör ju som butik inse att kundnöjdhet handlar betydligt mer om att lösa problem som uppstår än att skicka (det självklara) rätt och enligt utlovad tid.

Allroad

Aktiv medlem
Bikeshop.se

Enligt konsumentverket så har man ju faktiskt rätt till skadestånd, t ex för de resorna till och från verkstad.

Stå på dig eller anmäl till ARN.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer