Bikeshop.se

Andbo0123

Medlem
Bikeshop.se
Andbo0123 sa:
Beställde en tacx flux S hos Bikeshop, bra och snabb leverans men tyvärr var fluxen trasig redan efter 3 minuters testcykling. Skickade idag söndag den 8/12 ett supportmail till dem. Tänkte att jag skulle uppdatera här allt eftersom ärendet löper på.[/quote

Idag fick jag svaret:

"Hej.

Setter denne ned til reklamasjon
Du hører fra oss

Ha en fortsatt fin dag. "

Vi får se vad som händer nu :)

Andbo0123

Medlem
Bikeshop.se
Andbo0123 sa:
Andbo0123 sa:
Beställde en tacx flux S hos Bikeshop, bra och snabb leverans men tyvärr var fluxen trasig redan efter 3 minuters testcykling. Skickade idag söndag den 8/12 ett supportmail till dem. Tänkte att jag skulle uppdatera här allt eftersom ärendet löper på.[/quote

Idag fick jag svaret:

"Hej.

Setter denne ned til reklamasjon
Du hører fra oss

Ha en fortsatt fin dag. "

Vi får se vad som händer nu :)
Fick idag ett rätt trött svar..

"Hej,

Försök att göra lite service. (se länk nedan för hur du gör detta)

Om detta inte hjälper, berätta för mig och skicka mig gärna serienummer på Taxcen.

https://support.garmin.com/en-US/?f...tab=topics&topicTag=region_maintenanceandcare
Med vennlig hilsen"

De blir mig alltså att göra service på en helt ny enhet. Länken har ett exempelljud som dessutom inte alls låter som mitt problem.

Svarade dem att det är inte samma problem som jag har och undrade hur vi skulle gå vidare.

Emax

Medlem
Bikeshop.se
Bra priser, snabb och bra kundtjänst. Bring är sämst. Så kan man väl sammanfatta det.
Tog över en vecka för mig att få paketet (samma som för många andra här).
Byter dom leverans kommer jag beställa där igen.

MikeBike8

Ny medlem
Bikeshop.se
Jag gjorde min beställning den 3 januari. Den 4:e bekräftar man ordern.
Den 8:e finns mina båda paket på en terminal ett par mil hemifrån, och slutligen levereras de på gatan nedanför lastbilen den 15 jan.
Bedrövligt av Bring som behöver 11 dagar för att inte ens orka leverera mina paket till dörren. Ordern vägde 30 kg.
Jag beställde via min iPad och någonting i tekniken var inte ok.
Ordern försvann medan jag hämtade välkomstmejlet och kunde fylla i rabattkoden.
Fick göra om all användarregistrering igen inklusive att välja mina produkter till varukorgen.
Jag tror inte jag kommer att handla härifrån igen.

Klavikel

Aktiv medlem
Bikeshop.se
Surfade kring lite på nätet efter klara linser till mina Adidas-glasögon i helgen.
Aldrig hört talas om Bikeshop.se förut, blev lite suspekt så kollade här om det fanns några erfarenheter.

Verkade legit och hade bra pris.
Så jag lade en order i söndags kväll, hämtade ut mot paket idag 3 dagar senare.
Jag hade inga problem att använda det där erbjudandet om 10% i rabatt vid första ordern man får när man skapar inlogg.
Så, i'm happy..

dalmin

Aktiv medlem
Bikeshop.se
Samma här. Beställde ett par pedaler och lite annat förra söndagen. På onsdagen eller om det var torsdagen så fanns grejerna att hämta ut här hemma. Alltså 3-4 dagar. Funkade kanon!

Kristofer70

Ny medlem
Bikeshop.se
Beställde Assioma uno i fredags, lite teknikstrul och först under köpprocessen framkom att rabattkod inte gäller för teknikprylar. I tisdags fanns inte ordern på mina sidor så efter kontakt med kundtjänst fick jag i onsdags besked att de då skickat. Idag är paketet enligt Bring inte mottaget utan förbereds medan det på Bikeshops mina sidor står levererat till mottagare. Knasigt och jag har då inte fått något paket men med mottagare kanske de menar transportör.
Notera även att jag i tisdags eftermiddag, under ett trist möte, beslöt mig för att uppdatera min trainerupplevelse så jag beställde en Tacx från Wiggle. Den är redan under transport och på väg till Sverige med beräknad leverans i morgon fredag.

Jacke89

Aktiv medlem
Bikeshop.se
Har ett par beställningar, bra priser på en del grejer speciellt med 10 procentarn, Bring är väl sisådär men har funkat

Lucifer

Medlem
Bikeshop.se
Jag har beställt flera gånger från Bikeshop och det har aldrig varit några problem. Av den erfarenhet jag har, kan jag verkligen rekommendera dem.

JockeS

Aktiv medlem
Bikeshop.se
Beställde Assioma uno i fredags, lite teknikstrul och först under köpprocessen framkom att rabattkod inte gäller för teknikprylar. I tisdags fanns inte ordern på mina sidor så efter kontakt med kundtjänst fick jag i onsdags besked att de då skickat. Idag är paketet enligt Bring inte mottaget utan förbereds medan det på Bikeshops mina sidor står levererat till mottagare. Knasigt och jag har då inte fått något paket men med mottagare kanske de menar transportör.
Notera även att jag i tisdags eftermiddag, under ett trist möte, beslöt mig för att uppdatera min trainerupplevelse så jag beställde en Tacx från Wiggle. Den är redan under transport och på väg till Sverige med beräknad leverans i morgon fredag.
Bikeshop har lite att jobba på när det kommer till orderbekräftelse och leveransbekräftelse.
Man får alltid 2 st orderbekr. efter lagd order. Enligt Bikeshop är det för att man manuellt kontrollerar varje order?
Leveransbekräftelsen har felaktig information som du säger. Det står Leveransdatum (samma datum som man lagt ordern) samt att det är levererat.
Men detta är såklart felaktigt.

När du lägger en order hos Bikeshop så packar dom den och lägger alla paket på pall/burar som sedan hämtas av Bring Bulk.
Dessa typer av logistiklösningar från Bring är värdelösa då mottagaren i sverige inte får någon update på paketet förrän det kommer till omlastningscentralen i Jönköping (oftast). Där registreras det och går sen vidare till kunden.
Detta tar allt mellan 3-5 dgr beroende på hanteringstiden hos Bikeshop alt. när du la ordern.
Gissningsvis så hämtar Bring hos Bikeshop ca 1-2 ggr i veckan.

JockeS

Aktiv medlem
Bikeshop.se
Hei. Nesten riktig. Bring henter hos oss hver dag klokken 12 mandag til fredag. Så går bilen til förtullning i Jönköping.
-Christian som jobber på Support hos Bikeshop
Aha.. tack för info.

Beställde i Torsdags runt lunch från Bikeshop.
I måndags reggades paketet i Jönköping och igår hämtade jag ut paketet hos mitt ombud.
Så totalt 3 arbetsdagar anser jag som rimligt iaf.

NickPick

Aktiv medlem
Bikeshop.se
Aha.. tack för info.

Beställde i Torsdags runt lunch från Bikeshop.
I måndags reggades paketet i Jönköping och igår hämtade jag ut paketet hos mitt ombud.
Så totalt 3 arbetsdagar anser jag som rimligt iaf.
Bättre än tysken som tar typ 4-5 dagar på sig 👍🏻.
Kampanj på effektmätare nu. Tror det finns iaf någon bra deal.

hungrig

Medlem
Bikeshop.se
Jag köpte nyligen en dropper därifrån. Bra respons från kundtjänst när jag hade frågor och bättre pris än tyskarna.

Spårningen från Bring var lite kass (inga uppdateringar på vägen), och det händer att det går fortare än från Bikester, men med tanke på hur mycket jag sparade så var det lätt värt det.

Belse

Aktiv medlem
Bikeshop.se
Precis hämtat utmitt paket, packat och skickat samma dag som beställningen lades, sen tog det en vecka för Bring att få hit det. Tyvärr så låg det bara en av Wolftooth kedjelåstång i paketet, och jag hade beställt 2 st, hoppas dom löser det utan problem...
Överlägset lägst pris på tången iaf, minst en hundring billigare än närmaste konkurrent, och 10% till på det priset också...

kaj a

Aktiv medlem
Bikeshop.se
Vad i hela h... friden!
Jag beställde lite diverse i söndags, den 29/3. Inte fått något annat än de första två ordererkännandena. När jag loggar in nu står det "estimerat försändelsedatum 14/4".

Mer än två veckor, vad är det för hemmapulande tomtar egentligen?

till saken hör också att deras 3pl-leverantör har sitt lager nån kilometer från mig, jag skulle kunna åka dit och sno åt mig grejorna.

Chalshus

Medlem
Bikeshop.se
Hei.
Når produkter ikke er på lager, må de komme inn på lager før de blir sendt. I tillegg er det i mars/april at alle forhåndsbestillinger kommer inn til butikkene. Da står varene noen dager ekstra på mottaket før de blir lagt inn på nettbutikken.
Det står på ordrebekreftelsen din om det er rest på et produkt.

I tillegg er det leveringsproblemer grunnet Covid 19. Derfor kan levereinger inn til oss ta langer tid enn normalt.

Du kan sende meg ordrenummeret på en melding, så kan jeg se på den.

-Christian, Bikeshop

Zinkensdamm

Ny medlem
Bikeshop.se
Beställde en cykel 31 mars, verkar ta sin tid då det redan har gått 8 dagar och cykeln har inte kommit till Sverige än enligt Bring. Håller tummarna på att den kommer snart!

Zinkensdamm

Ny medlem
Bikeshop.se
Sen får man räkna med att det tar sin tid när det är saker som skickas från grannländer, vi är lite bortskämda med att bestäla och få saker dagen efter.

Senast ändrad:

johfo

Medlem
Bikeshop.se
tracking är lite osäker/långsam, men jag har beställt ett par gånger och förväntat mig ganska lång leveranstid och blivit positivt överraskad när pryttlarna kommit förvånansvärt snabbt.
Nu sist behövde jag även reklamera och kunde konstatera att det var inga konstigheter. Det sköttes snabbt och snyggt.

Roberto

Ny medlem
Bikeshop.se
Fysisk och online butik med kvalitetsprodukter tills bra pris. Jag brukar stanna i deras butik på vägen upp till Norge. Innan coronakrisen köpte jag en högtryckstvätt och fick lite besvär utav den, men jag fick snabb hjälp av Niklas hos Bikeshop som gjorde sitt bästa för att lösa situationen ! För min del så är kundservicen i topp-class och helt enkelt över all min förväntning ! Jag kommer definitivt fortsätta handla hos Bikeshop och stanna vid Bikeshops butik i södra Norge varje gång jag åker upp. Jag kan bara värmt rekommendera Bikeshop !

Andreas H

Medlem
Bikeshop.se
Fysisk och online butik med kvalitetsprodukter tills bra pris. Jag brukar stanna i deras butik på vägen upp till Norge. Innan coronakrisen köpte jag en högtryckstvätt och fick lite besvär utav den, men jag fick snabb hjälp av Niklas hos Bikeshop som gjorde sitt bästa för att lösa situationen ! För min del så är kundservicen i topp-class och helt enkelt över all min förväntning ! Jag kommer definitivt fortsätta handla hos Bikeshop och stanna vid Bikeshops butik i södra Norge varje gång jag åker upp. Jag kan bara värmt rekommendera Bikeshop !
Tack, grymt. Då lägger jag en beställning.

UG

Ny medlem
Bikeshop.se
Har varit läsare här på Happy i många år, med glädje följt mycket roligt och också lärt mig mycket. Men har inte registrerat mig då jag inte jag har tyckt jag haft nåt att skriva. Men nu vill jag gärna delge mina erfarenheter av ett köp hos Bikeshop och kanske främst leverans av Bring, därför blir nu första inlägget ett negativt sådant.

7/4, dag 1: beställde en cykelhållare för dragkrok och tillhörande lås.
17/4, dag 10: fick jag då besked om att det hämtades av Bring. Hållaren skulle finnas i lager när jag beställde men jag missade nog att inte låset fanns hemma, så det försenade väl. I leverans beskedet stod: ” Vanligt paket tar normalt sett 1-5 dagar (upp till 7) beroende på var du bor i landet.”.
I Brings trackning stod nåt om att nåt närmare besked inte skulle finnas förrän det kom till leveranslandet.
22/4, dag 15: Ska det enl tracking ha kommit till Jönköping och skickats vidare.
28/4, dag 21: ingen uppdatering och får mail från Bikeshop ”nöjd med ditt köp?”, hupp! Mailar tillbaka att jag inte fått nån leverans…
2/5, dag 25: Får svar från Bikeshop om att dom ska ha kontaktat Bring och efterlyst paketet.
4/5, dag 27: Ringer själv svenska Bring som börjar med att säga ”att det ser konstigt ut”. Säger nåt om att besked om att det skulle finnas i Jönköping bara skulle betyda att det skulle ha kommit dit. På direkt fråga säger man sig heller inte kunna se att dom mottagit något, och säger sig inte kunna hjälpa, att jag ska kontakta Bikeshop. Mailar Bikeshop om detta….
5/5, dag 28: mail från Bikeshop om att dom fått besked om att Bring ska ha börjat söka efter kollit.
6/5, dag 29: Ska enl tracking kommit till Kristianstad, 2,5 mil kvar! (Här kan man då tro att dom efter tappat bort det skulle anstränga sig lite, men inte…)
8/5, dag 31: Mailar åter Bikeshop och frågar om dom fått nån info från Bring. Några timmar senare kommer ett SMS från Bring om att dom kan tänka sig att leverera 4 dagar senare, om jag är hemma mellan 10 och 14. Oklart om Bikeshop initierat detta, inget svar på mailet från dom…
12/5, dag 35: Leverans skulle ske, kom dom på utsatt tid? Så klart inte… Ringer Bring igen, och dom säger att det inte är inbokat för leverans. Kan inte förklara varför jag fått ett SMS, säger sig inte veta hur det fungerar… Blir lovad manuell bokning för leverans 13/5, mellan 10-12…
13/5, dag 36: så äntligen leverans och på utlovad tid. Det är i alla fall helt och bra förpackat.

Om jag kommer att handla mer av Bikeshop? Ja, kanske men finns det val som använder andra logistikpartners så väljer jag nog andra.
Vill jag ha med Bring att göra? Kommer i framtiden alltid vara nåt jag kollar, så jag kan undvika dom.
Jag tror inte en enskild privatpersons synpunkter har nån som helst betydelse för de olika transportföretagen, men vi kan ju alltid försöka påverka butikerna som väl är dom som gör upp avtalen med dom.

Sam00

Aktiv medlem
Bikeshop.se
Har handlat av de förut och aldrig haft problem, köpte ett par mavic cosmic pro skor de hade på rea i förra veckan och de kom snabbt.

Lejon

Aktiv medlem
Bikeshop.se
Jag beställde ganska nyss ett par effektmätarpedaler av dem. De fanns inte på lager i andra butiker jag kollade och på tillverkarens sida skrev de att de hade problem med produktion pga Corona. Dessutom var priset riktigt bra. Fanns i lager enl hemsidan på bikeshop.
Jag var alltså något skeptisk och förberedde mig på viss väntan men pedalerna kom på tre arbetsdagar. Snyggt förpackade och väldigt smidigt.

-Andy-

Aktiv medlem
Bikeshop.se
Det kunde ha varit värre, typ Postnord 🙂 Bring tillhör absolut inte mina favoriter, men är inte i närheten av lika sopdåliga som Postnord.

Bikeshop som butik är jag själv väldigt nöjd med. Både när det gäller priser, kundservice, utbud och returer.

NickPick

Aktiv medlem
Bikeshop.se
Det kunde ha varit värre, typ Postnord 🙂 Bring tillhör absolut inte mina favoriter, men är inte i närheten av lika sopdåliga som Postnord.

Bikeshop som butik är jag själv väldigt nöjd med. Både när det gäller priser, kundservice, utbud och returer.
PostNord är enligt mig och de flesta andra här väldigt bra jämfört med Bring. Räcker väl att läsa den här tråden liksom.
Jag hade faktiskt problem med PostNord 2017... Inte sedan dess.

-Andy-

Aktiv medlem
Bikeshop.se
PostNord är enligt mig och de flesta andra här väldigt bra jämfört med Bring. Räcker väl att läsa den här tråden liksom.
Jag hade faktiskt problem med PostNord 2017... Inte sedan dess.
Lycko dig 😃Jag har haft stora problem med Postnord ända sedan de försökte leverera paket till mig första gången. Bring är lite småjobbiga, men har ändå lyckats leverera paketen till slut, om än lite senare än vad som var lovat.

Lingon

Aktiv medlem
Bikeshop.se
För mig funkade Bring-leveransen klockrent, däremot var bikeshop.se sjukt sega med att skicka.
Beställde en gravelbike som fanns i lager i början av april. Tog drygt 2v innan bikeshop.se fick iväg den, sen tog det 2 dagar för bring att leverera.

etnica

Aktiv medlem
Bikeshop.se
Bikeshop har jag handlat ifrån c:a 20 ggr nu. Bikeshop är fortfarande bra sålänge man inte behöver returnera nått då man får köpa porto själv..

Posten har rykt upp sig rejält de senaste 2 åren däremot så suger brings tracking system. Brings emails hamnar iaf. inte i skräpposten längre så de har väll haft inne en konsult som löst det problemet..

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer